En struts skrev 2012-02-24 23:48:52 följande:
De blir väl bra svettiga när man springer i dem sådär va? Nej, det är inte tillåtet att byta skorna om man gått med dem ute. Men man får gå omkring med dem hemma. Fast jag tycker att de kan bli svettiga av det också. Till mig sa någon i en affär att jag kan gå på i källargångarna med dem (då jag bodde i hyreshus). Det tycker jag är ganska långa sträckor ändå.
Jag har dock bytt skor, när jag promenerat ute med dem. Det hela handlar om hur fräscha de är. De ska ju kunna sälja vidare till nästa kund.
Det handlar ju om skotypen också.
Vissa dojor, är ju hypermjuka och känsliga liksom, så jag tycker de blir fula bara av att man har på sig dem inne ett tag. Andra dojor är ju heltåliga, och det märks inte att man vidrört dem.
Det lustiga var, att när jag bytte dojor jag haft ute (och sen tvättade av dem på undersidan) så märkte affären ingenting. Sen en gång när jag bara haft dem inne, så var affären jättemisstänksamma, och höll på att inte vilja ta emot dem (de hade liksom blivit smutsiga av att folk hade provat dem inne i affärer bara).
Jag har inte gått med dem ute.
Det enda man märker är att de är lite gråa på den vita sulan, men det tror jag att man kan tvätta bort. Hur svettiga dem blev av att jag GICK på löpbandet i en halvtimme kan jag inte svara för.
Men ja, jag får ta med mig skorna til Stadium och helt enkelt prova sulor istället! Eller köra tjockare strumpor i dem när jag tränar. De är inte jättestora, men jag känner glappet mellan stortån och skons slut fram.