• meldeah

Byta använda skor på Stadium?

Hej!
    Köpte nya träningsskor idag på Stadium, Nike Move it. I butiken satt de bra, vet inte om det var för att jag hade tjockare strumpor på mig. Men när jag använde dem senare på löpbandet i 30 minuter märker jag att de är lite förstora, skulle behöva en strl mindre.

Tror ni man får byta använda skor? Enligt sambon så har man en månad på sig på Löplabbet, men där känns det nästan som en självklarhet att få göra det..

Jag hade tänkt ringa dem nu ikväll, men väntar på ett snabbt besök som såååklaaart inte dyker upp. Han har 32 minuter på sig innan centrum stänger, haha!

• Svar på tråden Byta använda skor på Stadium?
  • Ebba Caroline

Jag har för mig att man får en sk testperiod och har då lov att byta även om man testat de.

• meldeah
    Ebba Caroline skrev 2012-02-24 18:30:55 följande:
    Jag har för mig att man får en sk testperiod och har då lov att byta även om man testat de.
    Åh, får hoppas på det! De har blivit lite svarta under efter löpbandet.. Men känns ju som att de borde ha något sätt att rengöra dem på isåfall?
  • meldeah

Ringde nu och jag får inte byta dem.
    Men ska testa att lägga i en löparsula så får vi se.

• Ebba Caroline
    meldeah skrev 2012-02-24 18:34:43 följande:
    Ringde nu och jag får inte byta dem.
    Men ska testa att lägga i en löparsula så får vi se.
    Gå dit istället. På telefon får man aldrig korrekta svar.
  • meldeah
    Ebba Caroline skrev 2012-02-24 18:36:55 följande:
    Gå dit istället. På telefon får man aldrig korrekta svar.
    Mmm, tänkte åka dit imorgon efter jobbet med skorna och titta på sulor.
    Då kanske jag också får ett bättre svar.. Men som det ser ut nu ser det mörkt ut tyvärr.

Sambon är skeptisk till sulor för att han tror att stötdämpningen kommer förstöras, då de är så låga.
    Men vi får se vad dem säger, de har ju sulor med stötdämpning men jag är inte så taggad på att betala 400 kr för ett par sulor
  • Ramborg

Jag skulle inte vilja köpa ett par skor som någon annan har sprungit i. Och om de tar tillbaks skorna lär de ju inte sätta ner priset och erkänna att de är begagnade.

Så jag hoppas att du inte får lämna tillbaks dem.

42.
  • Hejhoppsan

Köper du nåt via Stadiums webbshop måste varan vara oanvänd för att man ska få byta, så jag har svårt att tro att dom skulle ha andra regler i butik. Och som Ramborg skriver, jag skulle inte heller vilja köpa ett par begagnade skor!

• En struts

De blir väl bra svettiga när man springer i dem sådär va? Nej, det är inte tillåtet att byta skorna om man gått med dem ute. Men man får gå omkring med dem hemma. Fast jag tycker att de kan bli svettiga av det också. Till mig sa någon i en affär att jag kan gå på i källargångarna med dem (då jag bodde i hyreshus). Det tycker jag är ganska långa sträckor ändå.
    Jag har dock bytt skor, när jag promenerat ute med dem. Det hela handlar om hur fräscha de är. De ska ju kunna sälja vidare till nästa kund.
    Det handlar ju om skotypen också.
    Vissa dojor, är ju hypermjuka och känsliga liksom, så jag tycker de blir fula bara av att man har på sig dem inne ett tag. Andra dojor är ju heltåliga, och det märks inte att man vidrört dem.
    Det lustiga var, att när jag bytte dojor jag haft ute (och sen tvättade av dem på undersidan) så märkte affären ingenting. Sen en gång när jag bara haft dem inne, så var affären jättemisstänksamma, och höll på att inte vilja ta emot dem (de hade liksom blivit smutsiga av att folk hade provat dem inne i affärer bara).

• meldeah
    Hejhoppsan skrev 2012-02-24 23:22:33 följande:
    Köper du nåt via Stadiums webbshop måste varan vara oanvänd för att man ska få byta, så jag har svårt att tro att dom skulle ha andra regler i butik. Och som Ramborg skriver, jag skulle inte heller vilja köpa ett par begagnade skor!
    Ja, men hur gör Löplabbet då eftersom man har en månad på sig att TESTA skorna? Dvs, SPRINGA i dem.
    Det är kanske därför jag undrar om det gick, eftersom det gör det i VISSA butiker.
  • meldeah
    En struts skrev 2012-02-24 23:48:52 följande:
    De blir väl bra svettiga när man springer i dem sådär va? Nej, det är inte tillåtet att byta skorna om man gått med dem ute. Men man får gå omkring med dem hemma. Fast jag tycker att de kan bli svettiga av det också. Till mig sa någon i en affär att jag kan gå på i källargångarna med dem (då jag bodde i hyreshus). Det tycker jag är ganska långa sträckor ändå.
    Jag har dock bytt skor, när jag promenerat ute med dem. Det hela handlar om hur fräscha de är. De ska ju kunna sälja vidare till nästa kund.
    Det handlar ju om skotypen också.
    Vissa dojor, är ju hypermjuka och känsliga liksom, så jag tycker de blir fula bara av att man har på sig dem inne ett tag. Andra dojor är ju heltåliga, och det märks inte att man vidrört dem.
    Det lustiga var, att när jag bytte dojor jag haft ute (och sen tvättade av dem på undersidan) så märkte affären ingenting. Sen en gång när jag bara haft dem inne, så var affären jättemisstänksamma, och höll på att inte vilja ta emot dem (de hade liksom blivit smutsiga av att folk hade provat dem inne i affärer bara).
    Jag har inte gått med dem ute.
    Det enda man märker är att de är lite gråa på den vita sulan, men det tror jag att man kan tvätta bort. Hur svettiga dem blev av att jag GICK på löpbandet i en halvtimme kan jag inte svara för.

Men ja, jag får ta med mig skorna til Stadium och helt enkelt prova sulor istället! Eller köra tjockare strumpor i dem när jag tränar. De är inte jättestora, men jag känner glappet mellan stortån och skons slut fram.
Svar på tråden Byta använda skor på Stadium?