• Anonym

Hur fort kan man älska någon?

Ni har pratat ca 3 månader. Dejtat i 2 veckor,( träffats ca varannan dag) väldigt intensivt. Allt från filmkvällar, middagar till att sova över. En nära relation på kort tid. Han är underbar, kommer med blommor, uppvaktar dig på din dag, kommer med "krya-på-dig" present när du är sjuk. Han ringer enbart för att höra din röst och hur din dag varit. Han är väldigt flexibel för din skull och sätter dig i första hand.

Han tillfredsställer dig rätt i sängen och är inte snål, för honom är du allt. Men efter 2 veckor säger han att han älskar dig. Blir du glad eller blir du rädd? 

Mina tankar: Man kan inte älska någon efter så kort tid.
    Dina tankar? Hjälp.  

• Svar på tråden Hur fort kan man älska någon?
  • Anonym

Jag hade nog fått lite smått panik o blivit rädd...

• Ant3

Jag skulle inte vilja höra det av en brud efter ha dejtat i två veckor.. creepy -.-

• Anonym (Fear)

Rädd så det skriker om det. Man kan INTE känna en människa skå fort och älska heller för den delen. Men man kan "tro" det för just nu är ni "höga" på varnadra. Vänta bara, ruset kommer läggga sig och då kommer ni se varandra efter "fyllan".

• Nihilisten

Jag tror absolut att "man" kan älska någon så fort. 
    Du kanske inte skulle kunna det, medan han känner att han kan det. 
    Jag älskade min man från första stund, han sade till mig att han älskade mig efter tre veckor, jag kände samma sak. 
    Vi är fortfarande tillsammans åtta år senare.

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • Anonym

Han förklarade det: "Jag vet att det är tidigt och att det säkert skrämmer dig men jag vill bara beskriva hur starka mina känslor är för dig"

• Anonym

jag älskar bara folk ja litar på och de är väldigt få personer . synd tycker ja önskar ja kunde bli sådär hopplöst förälskad och vara galen . men ja tror alla är olika och du värkar han funnit dig en gullegris. de är bara att älska på tycker ja sedan kan man alltid vänta med att säga själva orden om de känns som de går fort fram!!

• Anonym

Jag kommer sen tidigare ur ett destruktivt förhållande. Jag litar inte på någon, varken familj vänner och tänka sig då verkligen inte killar. Något jag jobbar på men tror aldrig jag kommer kunna lita på någon sådär igen och känna det där ruset av att vara galet förälskad. 

Att älska känns omöjligt men ändå något alla behöver. 

• Nyfiken gul

klart man kan!

Min nuvarande man o jag bodde 34 mil ifrån varandra - träffades på nätet - mailade o ringde varandra i ca två veckor innan han bestämde sig för att komma o hälsa på mig - tio dagar senare förlovar vi oss - vi gifter oss tio månader senare..

snart har vi varit gifta i 8 år....   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Fear)
    Nihilisten skrev 2012-02-24 22:31:18 följande:
    Jag tror absolut att "man" kan älska någon så fort. 
    Du kanske inte skulle kunna det, medan han känner att han kan det. 
    Jag älskade min man från första stund, han sade till mig att han älskade mig efter tre veckor, jag kände samma sak. 
    Vi är fortfarande tillsammans åtta år senare.

Fast då måste du med inse att du är en av dom få som det faktiskt funkar för. Jag har hört det av alla killar jag varit med och idag är jag ju singel så där vart det.
  • Ant3

Men sen beror det väl på vad ordet älskar har för innebörd. Det betyder inte samma sak för alla.

• Miss Skywalker

Aldrig hört talats om "kärlek vid första ögonkastet"? 

• Minne00

Min man jag ocj träffades på Spraydate och pratade där i ca en v innan vi gick över till telefonsamtal i en vecka ... sedan aträffades vi nästan dagligen i en vecka innan jag talade om för honom att jag älksar honom (inget sex med i bilden) ... han sa" Hur kan du veta det efter så kort tid" och jag svarade att jag bara vet varpå han svarade att det var ju skönt för han älskar mig också!

Sju år senare talar vi fortfarande om för varadra att vi äldar varandra varje dag! 

• Insatt

Jag hade inte gillat att nån sagt att han älskat mig för snabbt. De två gånger de hänt har jag fått en dålig känsla angående det som jag borde ha litat på!

• lykantrophona

Jag brukade tro att man inte kunde känna så.... tills jag började dejta min nuvarande kille. Jag sa "jag tror jag älskar dig" typ efter en vecka. Men så hade vi varit vänner i ett par år innan.

Svar på tråden Hur fort kan man älska någon?