• Anonym (okänd adress?)

Adress okänd??

Försökte hitta en gammal skolkamrats adress för att skicka ut en inbjudan till klassåterträff, men hittar inte adressen varken på ratsit eller birthday.se. När jag söker står det "okänd adress". Hur hittar jag adressen och varför i hela friden har man okänd adress? Är det fritt valt att ha okänd adress på nätet för att slippa visa sitt namn eller kommer jag inte hitta denna adress ens hos folkbokföringen? Hur gör jag då? Finns det någon myndighet som kan ha adressen?

• Svar på tråden Adress okänd??
  • Anonym (R)

Ratsit har samma info som folkbokföringen.

• Anonym (okänd adress?)

Okej, trodde det var halvt omöjligt att få skyddad identitet. Vad sjutton ska man "ha gjort" för att få det? Hans kompis (som dock inte gick i vår klass) har också skyddad identitet och där tar mina kunskaper slut. Vad gör jag nu då? Tips?

• Anonym

Det finns ju fler anledningar än skyddad identitet till adress okänd, tex uteliggare eller missbrukare utan adress som flyttar landet runt osv brukar bli restskrivna eller tvångsskrivna i någon kommun/församling bara för att det ska "finnas" någon adress, men det går ju såklart inte att skicka brev till dom på de adresserna det är bara för att de ska finnas registrerade någonstans.

Skyddad identitet kan man ju få om man lever under starkt hot också, klasskamraten kanske tjallade på någon kriminell person/organisation?

• Anonym (okänd adress?)
    Anonym skrev 2012-02-24 23:53:34 följande:
    Det finns ju fler anledningar än skyddad identitet till adress okänd, tex uteliggare eller missbrukare utan adress som flyttar landet runt osv brukar bli restskrivna eller tvångsskrivna i någon kommun/församling bara för att det ska "finnas" någon adress, men det går ju såklart inte att skicka brev till dom på de adresserna det är bara för att de ska finnas registrerade någonstans.

Skyddad identitet kan man ju få om man lever under starkt hot också, klasskamraten kanske tjallade på någon kriminell person/organisation?
    Det kan ju hända, vet ju inte. Det jag kan hitta i jakten är att han sålt sin bostad och efter det hittar jag ingen adress?!
  • Anonym
    Anonym (okänd adress?) skrev 2012-02-24 23:59:38 följande:
    Det kan ju hända, vet ju inte. Det jag kan hitta i jakten är att han sålt sin bostad och efter det hittar jag ingen adress?!
    Flyttat utomlands kanske?

Om du inte hittar någon adress och ingen i klassen har kontakt med honom och kanske vet var han finns och adress så är det ju inte så mycket att göra åt. Hade han syskon som någon känner? bor föräldrarna kvar på samma ställe som när ni gick i skolan? kan de hjälpa till?  Hur mycket tid ska du lägga ner på att hitta en adress?
  • Anonym (okänd adress?)
    Anonym skrev 2012-02-25 00:14:19 följande:
    Flyttat utomlands kanske?

Om du inte hittar någon adress och ingen i klassen har kontakt med honom och kanske vet var han finns och adress så är det ju inte så mycket att göra åt. Hade han syskon som någon känner? bor föräldrarna kvar på samma ställe som när ni gick i skolan? kan de hjälpa till?  Hur mycket tid ska du lägga ner på att hitta en adress?
    Känns som "ingen tid alls", men kan inte låta bli att undra. Kanske kan få tag i föräldrarna. Ska söka vidare och se om jag hittar något.
  • Anonym (okänd adress?)

Hm, hittade personen på FB (trodde jag då aldrig). Då löser det sig kanske, men varför har man okänd adress och öppen sida på FB? Får inte riktigt ihop det...

Jaja, tack för er hjälp eller vad man ska kalla det.

• EmelieJosefina

Man kan väll ha fb och skyddad identitet ser inget fel i det. Man behöver ju inte skriva ut allt på fb eller?

Svar på tråden Adress okänd??