• minimera

du med dvärgpinscher!

Min enkla fråga är hur din dvärgpinscher funkar med allergiker?
    Har kollat lite uppfödare då jag är intresserad av att köpa en dvärgpinscher och en av dem skrev att ingen allergiker känt av några besvär utan det har gått bra.

Vad har du för erfarenhet? Funkar denna hund  med allergiker?

• Svar på tråden du med dvärgpinscher!
  • Lisen79

Vi har en dvärgpimcher som blir 6år i sommar. Min man är allergisk mot hundar och katter men vår vovve går bra :o) Vovven sover till och med i sängen utan att maken reagerar. Kolla om du kan låna hem en Dp ett par dar och se om du reagerar. Eller åk till kenneln och känn efter. På katt märks det på min man så fort han kommer innanför dörren.

• minimera
    Lisen79 skrev 2012-02-25 16:31:35 följande:
    Vi har en dvärgpimcher som blir 6år i sommar. Min man är allergisk mot hundar och katter men vår vovve går bra :o) Vovven sover till och med i sängen utan att maken reagerar. Kolla om du kan låna hem en Dp ett par dar och se om du reagerar. Eller åk till kenneln och känn efter. På katt märks det på min man så fort han kommer innanför dörren.
    Tack för ditt svar! Känner din man av andra hundar mycket? Min sambo känner av mina föräldrars hund jättemycket (boxer) så han är väldigt osäker på om vi någonsin kommer kunna ha hund.
    Känner tyvärr ingen som har DP så kan inte låna hem en hund. Det enda är väl då att åka till en kennel och känna efter
  • Poppin

Vi hade en dobermann/rottweilerkorsning förut, dottern vart väldigt allergisk av henne.
    Vi överlät hunden till en vän, men hade en dp kvar hemma. Med bara den funkade dottern jättebra, och nu har vi 2 st utan problem hos dottern.
    Så för oss har det funkat :)
    Har åxå fått samma info att dp kan funka hos allergiker, men beror säkert på hur kraftig allergi personen har. Våra hundar sover i sängen utan problem heller.

• Lisen79

Han blir väl sämst av katter och Shäfer av det han kommit nära. Boxer känner han också av. Blir väl inte jättedålig men nu har vi inte umgåtts med just boxer under samma tak nån längre period.

Dra med han till kenneln det borde märkas direkt. Min man blev "superförkyld" efter en halvtimme hos min mamma och hennes katt.  

• minimera

Tack för era svar!
    Låter ju riktigt lovande det där så nu hoppas jag ännu mer på att det får flytta in en hund här inom en snar framtid. Ska ta kontakt med en uppfödare idag så får vi se om vi får komma och hälsa på. Håll tummarna att sambon inte känner av nåt Men känner han av så blir det nakenkatt, så någon form av djur kommer snart flytta in här iaf

Svar på tråden du med dvärgpinscher!