SockerStinn skrev 2012-02-28 21:00:41 följande:
Jo, fast om det nu kanske inte är klinker utan kanske någon sten eller annat matrial så sabbar alla syror den. Jag utgick från att det var glaserad klinker (visste faktiskt inte att det fanns oglaserad klinker till badrum) och gav råd som inte var bra
TS: Kontakta firma, ta kort och ta med om du inte har någon provplatta. Har du papper från när ni la golven annars? Vet vilket märke det är? Lättare då att ta reda på matrialet.
Olja kan användas på vissa matrial, inte andra.
Jag är inte säker på att det är oglaserat, är blott en lekmannagissning från mitt håll. Jag trodde att det var det för att klinkersen är matt och sträv, inte glatt i ytan.Det är ingen fara alls, jag har ju gett alldeles för lite information här i tråden, av den enkla anledningen att jag inte vet vad för typ av klinker det egentligen är. Jag har bara använt kalkosan och galltvål så än, så länge bara väldigt milda medel.
Nej, grejen är den att vi precis skaffat vår första bostadsrätt och badrummet var minst sagt undermåligt städat när vi flyttade in för en månad sedan. Har försökt få ordning på det en längre tid nu men verkar inte riktigt lyckas.
Förra ägaren har lämnat provplattor kvar i förrådet, så ska ta med en sådan till någon vettig firma. Har byggvaruhus ordentlig kunskap om sådant?