• KMJ

Skulle ni låta er 10-åring gå på ett Badkalas?

Min tjej fylller 10-år och vi har disskuterar hur hon vill ha sitt kalas. Det vi kommit fram till är att hon vill ha ett bad kalas och sedan filmmys hemma efter det. Vi kommer bjuda ca. 10 barn och vara 2-3 vuxna med under badningen som kommer att ske på ett mindre äventyrsbad med en vatten rutschkana. Detta äventyrs bad är litet och man har god överblick över två bassänger som det handlar om. 

Hur skulle ni känna som förälder? Skulle ni lugnt låta ert barn gå på kalaset? Skulle ni vara oroliga? Eller till och med förbjuda ert barn att gå? 

• Svar på tråden Skulle ni låta er 10-åring gå på ett Badkalas?
  • Lena

Ev skulle jag vilja följa med men klart hon skulle få gå

• KMJ

Ja, jag tänkte skriva i inbjudan att mammor och pappor får följa med under badningen, men inte hemma vid film myset då vill de vara i fred,

• tackförfisken

Har släppt iväg 6 åring på badkalas! Utan problem...

• mrsStatham

Ööööh ja.
    Varför inte? 

Bara två saker är oändliga
  • KMJ

Har hört föräldrar som inte förstår hur man kan ta ansvar för så många barn på en så farlig plats......

Vill få ett hum om hur andra tänker kring detta, innan vi skickar ut inbjudningarna. Vill inte att hälften av alla barnen stannar hemma för att de har nojiga och oroliga föräldrar.

De är ju en då 10-år och alla kan simma bra. 

• Edvina

Min son var på badkalas då han var runt 5år. Eftersom han är ganska rädd av sig så stannade jag kvar och kollade till honom. Inga problem. Jag skulle släppa iväg honom igen, men det är troligt att han vill ha med mig eller pappa i så fall  

♥ E ♥ V ♥
  • Nasrin

Nej jag skulle inte låta mina barn gå, förstår inte varför dagens kalas måste vara så avancerade o dyra. Vad hände med kalasen hemma? Tårta, saft, film osv...

• KimPossible

Jisses ja! Barnen har varit på badkalas i betydligt lägre åldrar utan problem. Men de har såklart varit simkunniga innan, något som de båda blev mellan 4-5 års ålder.

Yngsta sonen (9) var på badkalas för några veckor sen, och det var inga föräldrar som stannade kvar. Däremot hade föräldrarna till födelsedagsbarnet fler nära/kära (inklusive äldre syskon) som hjälpte till. Allt hade gått kanonbra och varit väldigt trevligt.

• MrsKnapa

Absolut, de finns ju oxå badpersonal. Skriv i inbjudan att de vore roligt om alla kunde komma och är det någon förälder som är orolig är den givetvis välkommen att stanna kvar :) De kan gå hem ;)

Svar på tråden Skulle ni låta er 10-åring gå på ett Badkalas?