• gravid72

Ni som haft vagga/korg

Hej

Har precis köpt en korg/vagga med stativ med hjul på för att kunna köra runt hemma och ha bebben under uppsikt även i andra rum
    Ni som haft vagga/korg - använde ni mycket och vad tyckte ni? Hur länge hade ni den? Vad ska man bädda med?

• Svar på tråden Ni som haft vagga/korg
  • 4barnsMom

Jag älskar min vagga! Är lite smidigare än spjälisen i början och lätt att flytta med sig. Bäddar som i en spjäsäng, med spjälskydd, täcke och kudde. Tar det vanliga skyddet och viker undan det under madrassen. Jag kommer inte ihåg hur länge men när liten gör ansats att sätta sig är det spjälsäng som gäller på en gång. Lycka Till!

• Lallan

Vi använde vår korg från dag ett och upp till 6 månader. Jag sydde ett korgskydd som var lite vadderat och klädde insidan med sedan bäddade jag med madrass, täcke och kudde. Sonen sov jättebra i korgen men däremot tog det sedan lite tid att vänja honom vid spjälsängen.

• Linsis

Jag har en Leandervagga! Jag tyckte att den var jättebra. Vår lilla kille sov bra i den. Den är ombonad och mysig, speciellt med sänghimmeln till. Det var väldigt bra att ha den hängande bredvid sängen, när han vaknade till så bara sträckte man ut handen och gungade lite på den. I och med att den hänger från taket, så gungar den längre än en "vanlig" vagga. Vi hade tänkt att ha en krok i taket i vardagsrummet oxå, men det blev aldrig så. Däremot så är ju användningstiden rätt kort. Tror att vi bytte till spjälsäng när han var drygt fyra månader.

• Lallan

fruV: Om du inte har något emot begagnat så kan man hitta jättefina secondhand på loppis mm.

• smöla

Kanske en dum fråga men måste man ha en ställning till babykorgen. Om man köper en stor och stadig korg med en tjock madrass kan man ha den direkt på golvet då? Såg en jättefin babykorg med ställning på nätet men nu har tillverkaren gått i konkurs så man kanske kan fixa en egen.

• vår andra

Jag hade min korg hängande

Vår andra
  • Amoreco

Jag köpte en på tradera...jättefin!!!

• Lallan

Man kan ju ha den på några lådor eller likanande bara den kommer upp lite grann eftersom det kan vara dragigt längs golvet. Bara man ser till att den står stadigt och inte kan välta.

• enilorac

Köpte en fin vit pendelvagga på stativ på blocket. Bäddat med tunnt täcke, kudde och madrass. Sen har jag spänt tyg runt om vaggan med resår högst upp som i en kanal och det blev jättegulligt. Sydde också ett halvt "spjälskydd" för att ha uppe vid huvudet. Ville inte ha ett helt med risk för att det blir för varmt !

Kram C

Svar på tråden Ni som haft vagga/korg