• Anonym

Karamellbit sitter fast i halsen

Jag skulle dela en hård karamell då förmodligen en liten bit fastnat på vänster sida bakom tungan någonstans i nått vrå :( har inga mandlar kvar så bakom där är den inte. Det käns när jag sväljer att den är där. Har försökt få bort den utan att lyckas :( jag blir tokig. Var påväg att spy flera gånger. Vad ska jag göra :(

• Svar på tråden Karamellbit sitter fast i halsen
  • Anonym

Smälter den inte tillslut av saliven?

• Anonym

Ät och drick, kanske följer den med ned...

• L E A

Har provat att äta bröd, dricka, gurgla vatten men den kommer inte loss. Jag tror att det ät en karamellbit för det kändes kort efter jag ätit den :(

Käns som att den sitter bakom tungan o skrapar mot halsväggen :(

• Anonym
    L E A skrev 2012-02-25 21:15:48 följande:
    Har provat att äta bröd, dricka, gurgla vatten men den kommer inte loss. Jag tror att det ät en karamellbit för det kändes kort efter jag ätit den :(

Käns som att den sitter bakom tungan o skrapar mot halsväggen :(
    Har haft samma sak ibland, men det försvinner tillslut.
  • L E A

Jag hoppas det försvinner just nu är det fruktansvärt irriterande o jobbigt :(

• L E A

Det käns som att något sitter fast :( det gör inte ont när jag sväljer eller så.

Visst kan man inte ha halsfluss när man inte har mandlar?!

• Anonym

Är ganska säker på att man kan få halsfluss ändå fast det sätter sig längre ned och möjligt det beror på virus då bara. I så fall går det om av sig själv.

• UntilTheDark

Ja man kan få halsfluss även om man inte har mandlarna kvar. Vet endel som fått det och inte har dom kvar.

• Kodia

Om det nu är en karamellbit kanske det kan funka att dricka något varmt, som smälter den fortare? Honungsvatten i små klunkar?

• L E A

Varmt the på pressad citron o honung dämpade det lite, tror godishelvetet repat mig i halsen :(

Svar på tråden Karamellbit sitter fast i halsen