• Skrutt85

växasäng eller vanlig säng med sidoskydd?

Hej alla kloka föräldrar där ute! Till sommaren är det dags för dottern att få ny säng... men borde jag införskaffa en växasäng eller vanlig säng (90cm bred) men montera sidoskydd? Vad är smartas? Mest praktiskt? Er erfarenhet?!!?!! Tack på förhand!!

• Svar på tråden växasäng eller vanlig säng med sidoskydd?
  • Like holiday

Vanlig säng. Den räcker till både barn och förälder om man behöver ligga bredvid barnet ibland.

• Vickan I

Vanlig säng. Jag var inne på en växasäng till sonen (litet rum) tills jag insåg att det endast kom med en madrass och en påbyggnadsdel. Så man kunde bara ha sängen i två lägen ändå om man inte ville fixa egen madrass allt eftersom barnet växer. Så då föll poängen. Blev en juniorsäng istället för oss, men hade rummet varit större hade vi köpt en vanlig.

• daimstrut

Vanlig säng! Oslagbart när godnattsaga ska läsas, hur bekvämt är det att sitta bredvid en växa-säng tänker jag?!

• Zixi

Vi har precis skaffat en madrass på 200*90 och lagt på golvet till dottern, 19 mån. Ingen risk för att slå sig om hon trillar ur sängen och som förälder får man plats att sova bredvid henne vid behov.

2010-07-20 3040/50
  • pappy

Köpte en junior säng (160*70) m sidoskydd till sonen 18mån. Han har sovit där i några nätter nu. Helt klockrent om man vill(som så många andra skrev)ligga och läsa eller bara ligga där och lugna ner han innan han ska somna. MEN räkna med att han kommer utspringandes från sitt rum, jag fick gå in med han 5-6 ggr igår...innan jag la mig brevid han tills han somna. :) 

Svar på tråden växasäng eller vanlig säng med sidoskydd?