• Anonym (Skyddad identite)

Ingen vill ge mig ett bredbands abonnemang

Ha tyvärr fått problem med Telia, som är troligen det enda bolaget som levererar bredbands abonnemang och andra abonnemang till folk med skyddad identitet. Problemen började då min ekonomi gick åt h....te och de stängde av alla mina abonnemang. Nu betalar jag av på dem skulderna som finns men det kommer att ta mig ca 1.5 år att bli klar med dem.

hur som: Nu har jag börjat en utbildning som går på 75% distans, vilket innebär att jag MÅSTE ha internet. Där jag bor fungerar inte kontantkorts internet, inte någon av dem. telia vill inte gå med på att öppna upp mina gamla abonnemang tills jag har betalat klart mina skulder hos dem, och det förstår jag.

Men varför i h...ete vill ingen av de andra abonnenterna inte ge abonnemang till människor som mig med skyddad identitet?! de förklarar det med "Vi kan inte garantera din säkerhet" men på sin hemsida kan de skriva att de ALDRIG lämnar ut personernas uppgifter om namn eller adress varken till privatpersoner eller myndigheter. Så hur kan det då vara så att de inte kan garantera min säkerhet...?!

Blir så förbannad.....

Är det någon där ute som vet var jag kan få hjälp med bredband?

Jag har frågat grannarna om jag kan få koppla upp mig på deras bredband mot betalning, men det gick tyvärr inte heller pga antigen att de själva har mobilt eller att de ha för låg hastighet själva...

Snälla hjälp mig om ni vet någon som kan ge mig ett bredbandsabonnemang i Skåne...

• Svar på tråden Ingen vill ge mig ett bredbands abonnemang

59 har läst inte en enda som skriver.... :(

• Anonym
    Anonym (Skyddad identite) skrev 2012-02-26 01:48:20 följande:
    59 har läst inte en enda som skriver.... :(

Det kan ju bero på att ingen har nått svar på din fråga
  • Rakad Apa

Du lär ju inte få bredband oavsett om du har skyddad indentitet eller ej med tanke på att du har betalningsanmärkningar.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
    Rakad Apa skrev 2012-02-26 01:55:31 följande:
    Du lär ju inte få bredband oavsett om du har skyddad indentitet eller ej med tanke på att du har betalningsanmärkningar.
    Nej jag har inga betalningsanmärkningar... Inkasso är inga betalningsanmärkningar och de syns inte hos andra bolag...
  • Rakad Apa
    Anonym (Skyddad identite) skrev 2012-02-26 02:06:51 följande:
    Nej jag har inga betalningsanmärkningar... Inkasso är inga betalningsanmärkningar och de syns inte hos andra bolag...
    Okey, good for you! Lycka till TS.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (mc)

Testa 3´s mobila. Jag bor mitt ute i ingenstanns och det funkar bra.

Anonym (mc) skrev 2012-02-26 02:18:48 följande:
    Testa 3´s mobila. Jag bor mitt ute i ingenstanns och det funkar bra.
    Okej, vad kostar den då? Har ju också två barn som vill sitta vid datorn ibland och en av dem behöver ibland internet för sina läxor... så det får inte bli så dyrt... tack för ditt svar
  • Greger b

Tre.se tar 199 Kr/Månaden fri trafik. 12-mån abonnemang, och då ingår dongel och en router till det  mobila bredbandet.

Svar på tråden Ingen vill ge mig ett bredbands abonnemang