• Liten82

Ingen mens efter 1 år - tänk om den aldrig kommer?

Hej,

Jag fick en son i mars 2011 och nu är det så att vi väldigt gärna vill ha syskon till honom så snart som möjligt.

Jag slutade amma i slutet av december, men ingen mens har kommit än. Jag har varit hos läkare och alla hormoner/ultraljud ser bra ut men det händer ingenting. Jag har fått Provera utskrivet men jag fick ingen blödning av det, utan bara en pytteliten rosa flytning + mensvärk i en dag.

Jag tror att kroppen inte har hämtat sig igen efter amningen men min läkare säger att det inte har med det att göra. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens så jag blir jätteorolig när han säger så, kan mensen verkligen bara försvinna sådär? Då kan det ju ta hur lång tid som helst innan den kommer tillbaks, tänk om den aldrig kommer?

Har även fått Pergotime utskrivet, så vi får se hur det funkar. Grejen är den att jag inte vill stoppa i mig hormoner och annat, jag vill helst att kroppen själv ska fixa det. Kan Provera + Pergotime störa kroppens naturliga rytm/återhämtning, är det någon som vet det?

Blir så ledsen, hur ska man ens kunna försöka få en bebis när man inte ens har mens... 

• Svar på tråden Ingen mens efter 1 år - tänk om den aldrig kommer?
  • Purlan

Hej!

Har inte heller fått min mens än, fick också barn i mars förra året. Visserligen ammar jag fortfarande, men ganska sporadiskt så kroppen borde vakna. Har ju naturligtvis inga tips, är ingen läkare, men kanske det känns bättre att veta att du inte är själv.

Jag har två barn och med första kom menen tillbaka efter 7 månader då jag slutat amma.

Hoppas att din kropp snart kommer i balans så ni kan börja jobba på syskon. Kram

Svar på tråden Ingen mens efter 1 år - tänk om den aldrig kommer?