• Caroline13

Längd och vikt på era 2,5 åringar

Det är många som säger att min dotter är stor. När jag tänker efter så är det nog mest hennes farmor och farfar som säger det. Min dotter är 2 år och 7 månader. Väger 15 kg och är 97 cm lång. Man går ju aldrig till bvc och mäter och väger nu för tiden så jag vet inte om hon är stor för sin ålder. Hur mycket väger era och hur långa är era små som är i samma ålder?  

• Svar på tråden Längd och vikt på era 2,5 åringar
  • ELLEoClara

Min tjej blir 3 i maj och väger ca 15 -16 kg och är runt 92 cm lång..

Har inte varit på BVC sen 18 mån kollen då vägde hon nästan 12,5 kg och var 84 cm

• Giraff

Pojke 2 år och 4 månader - 92 cm och 12,5 kg

(men han har varit sjuk mycket och fått mkt mediciner, det är därför han är liten och smal)

• sasso78
    millipore skrev 2012-02-26 10:29:16 följande:
    2 år och 2 månader: 103 cm och 20 kg
    Oj, vad olika det är!
    Min dotter var vid 2.5 års kontrollen 88 cm och vägde 12.3 kg. Nu är hon 2 år och 9 mån. och väger kanske knappt 13 kg och har väl växt nån eller ett par cm.
  • Mercurialis

Första barnet vägde 15 kg och var 89 cm vid 2,5-årskontrollen.

Andra barnet är 2 år och 2 månader och jag uppskattar hans vikt till 10,5 kg och hans längd till 80 cm.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • elisch

Min son är 2 år och 8 månader och är 92,5 cm och väger 14,5 kg.

• Tibell

Min dotter är 2 år och 4 månader.
    Väger 10.5 och är 82 cm.

• 2pågar

Min son var på Bvc vid 2 år och 7 månader 100 lång och 18 kg :) en stadig kille men inte tjock :)

• Pymsan

Min son är 2 år och 7 månader, han väger 14,5 ungefär. Har inte mätt honom sen i november men då var han 95, att döma av klädstorlekarna som växts ur närmar han sig nog metern nu. 98-99 cm kanske?

Svar på tråden Längd och vikt på era 2,5 åringar