• Carro1980

tandborstning på en som är snart 2 år.

behöver lite råd. har svårt å borsta tänderna på min lilla tös. hur kan man göra så det funka Hjälp?
  • Svar på tråden tandborstning på en som är snart 2 år.
  • viseversa

Eltandborste? Mina ungar gillade inte vanlig tandborste men med eltandborsten gick det bättre. Den dom har spelar melodier.

• Carro1980
    viseversa skrev 2012-02-26 11:17:05 följande:
    Eltandborste? Mina ungar gillade inte vanlig tandborste men med eltandborsten gick det bättre. Den dom har spelar melodier.

vart finns dem och köpa? tack för tipset
  • skogsvitter

Vi låter dem borsta lite själva först och sedan "hjälper" vi till och gör det ordentligt efteråt. Funkar jättebra för oss.

• viseversa
    Carro1980 skrev 2012-02-26 12:00:55 följande:
    vart finns dem och köpa? tack för tipset
    Tja på claes olsson köpte mamma tandborsten till mina barn=). Ett tips är att köpa en i bra kvalitee. finns många billiga för en hundring men man får vad man betalar för och dom håller inte länge.
  • KramKalas

efter att sonen (2år) fick eltandborste i julklapp har vi inte problem med tandborstning längre :) före var det ett evigt krig

• Carro1980
    KramKalas skrev 2012-02-26 12:31:22 följande:
    efter att sonen (2år) fick eltandborste i julklapp har vi inte problem med tandborstning längre :) före var det ett evigt krig

tack för tipset. hon vill icke jag ska borsta hennes tänder hehe. Men jag försöker ändå
  • lolcat

ett rejält grepp runt midjan och sitt bakom och borsta, alternativt lägg på rygg och borsta, skriker dom ser man tänderna lättare  :)

• Farfalla

Dottern var omöjlig för ett tag sedan.. men sen vände det och blev mycket bättre!
    Iaf så brukar vi prata om trollen som är och äter på tänderna, och sen typ Ojojoj där är ett rosatroll och ett prickigt (kör typ lite olika färger osv det tycker hon är intressant... Och att jag borstar bort dom stora trollen och hon dom små.. Det är hon noga med ;D 

Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • AnnaGreta 378

Min son tittar på sig själv i en spegel under tiden. Han tycker själv att han är jätterolig och söt då, så det distraherar honom helt klart. Han brukar också börja att borsta själv en stund innan vi tar över och gör det ordentligt.

• Carro1980
    Anna-Greta skrev 2012-02-27 22:10:08 följande:
    Min son tittar på sig själv i en spegel under tiden. Han tycker själv att han är jätterolig och söt då, så det distraherar honom helt klart. Han brukar också börja att borsta själv en stund innan vi tar över och gör det ordentligt.

ja bra tips eller när de se tv å är inne helt i tven......

• Fru HH

Min vän köpte också en el-tandborste till sin son som var rätt jobbig med borstningen.
    Dem rekomenderas från 3 år men han var vara 2 då - och det har gått bra.

Finns en på MediaMarkt som spelar musik, så länge musiken spelar ska man borsta.
    Samtidigt gör hon en liten dans med honom - han störtälskar det!

Så nu finns det inga mer problem :)

• daimstrut

Min tjej vill inte ha eltandborste, hon blev rädd för den. I tvåårsåldern fick vi helt enkelt hålla fast henne och borsta. Nu när hon är tre går det lite bättre genom att prata om tandtroll och tandläkare och liknande.

Svar på tråden tandborstning på en som är snart 2 år.