• I am happy when it rains

Genusanhängare/Feminister får mig att se rött!!

Jag är så sjukt trött på denna typ av människor. De påminner om en sekt så som de drar fram som ett ångvält. Försöker frälsa alla till sin "tro". De vrider och vänder på allt man säger så de ska få rätt. Har precis suttit och läst denna tråden www.familjeliv.se/Forum-26-109/m63276864-1.html
    Där framkommer det tydligt att de tycker man är en dålig människa för att man inte attraheras av eller vill inleda en relation med en man i klänning och smink. Jag är heterosexuell och jag attraheras av män i manskläder.

Någon mer som känner så här?

• Svar på tråden Genusanhängare/Feminister får mig att se rött!!

Nu råkade jag trycka iväg inlägget innan jag skrivit färdigt. Typiskt..

• miljarden

Varför bryr du dig ens då? Du har ju normerna på din sida så varför uppröras över att alla inte är överens med dig?
    Själv känner jag att jag struntar vem du attraheras av, det har liksom aldrig varit där skon klämmer i den så kallade genusdebatten. Det handlar om att ge alla möjligheten att vara precis som de vill. Så tänd du på alfahannar om det gör dig lycklig, men strunta i att dra slutsatser utifrån det om andra människor. Så blir allt bra. Eller?

• Selfish Geene

skummade igenom tråden men missade nog varenda sektmedlem!?

Kan du hänvisa till något inlägg du finner särskilt störande? 

Det som stör mig är att de får det att låta som något dåligt att man väljer att klä sig könssterotypt eller attraheras av det. Jag har ingen som helst lust att gå runt och se ut som en butchflata och jag vill inte ha en man som klär sig eller beter sig feminint. Det vill säga jag attraheras inte av män i klänning med smink.

miljarden skrev 2012-02-26 11:26:00 följande:
    Varför bryr du dig ens då? Du har ju normerna på din sida så varför uppröras över att alla inte är överens med dig?
    Själv känner jag att jag struntar vem du attraheras av, det har liksom aldrig varit där skon klämmer i den så kallade genusdebatten. Det handlar om att ge alla möjligheten att vara precis som de vill. Så tänd du på alfahannar om det gör dig lycklig, men strunta i att dra slutsatser utifrån det om andra människor. Så blir allt bra. Eller?
    Vad är en alfahanne? Varför är det dåligt att vara en sån och attraheras av såna?
    Tycker jag anar ett uns av förakt här från dig.
    Selfish Geene skrev 2012-02-26 11:27:11 följande:
    skummade igenom tråden men missade nog varenda sektmedlem!?

Kan du hänvisa till något inlägg du finner särskilt störande? 
    PumpkinQueens inlägg störde mig en aning.
  • Selfish Geene
    I am happy when it rains skrev 2012-02-26 11:39:58 följande:
    Det som stör mig är att de får det att låta som något dåligt att man väljer att klä sig könssterotypt eller attraheras av det. Jag har ingen som helst lust att gå runt och se ut som en butchflata och jag vill inte ha en man som klär sig eller beter sig feminint. Det vill säga jag attraheras inte av män i klänning med smink.
    Vem tycker att du borde attraheras av män i klänning och att du ska klä dig som en butch-flata?
  • IntheSky

Men alltså... det du läser upp har väl inget med feminism att göra, snarare sexuella preferenser. Och där är u smaken som baken. Eller hur?

Sen den här Sköt dig själv skit i andra - mentaliteten är jag så trött på. För den kan appliceras på precis allt!
    Då kan ju genusanhängarna till exempel sluta tjata om sina åsikter och låta oss andra vara ifred eller?
    Vi är på ett debattforum nu, hallå!!

• Selfish Geene
    I am happy when it rains skrev 2012-02-26 11:43:51 följande:
    PumpkinQueens inlägg störde mig en aning.
    är det h*n som vill "frälsa dig till sin tro"?

Svar på tråden Genusanhängare/Feminister får mig att se rött!!