• Grazzy

Jobb intervju och gravid i V.26

Jag ska äntligen på jobb intervju på tisdag! Är i V.26 då och rädd för att bli nekad platsen pågrund av jag är gravid! Har ni några tips?
    Är det OK att inte säga något om graviditeten eller ska jag slänga ur mig det ändå på intervjun?

• Svar på tråden Jobb intervju och gravid i V.26
  • mela86

Är du i v 26 tror jag att det bästa är att säga det, chefen lär ju ändå märka något. Kg tycker det är schysstast att köra med öppna kort och du får ju säga att ja, det är dålig tajming men det är ditt drömjobb och du har hur mycket som helst att tillföra arbetsplatsen! Jag fick jobb som gravid(visserligen i v 10 men ändå). Lycka till!!

• Grazzy
    mela86 skrev 2012-02-26 12:17:35 följande:
    Är du i v 26 tror jag att det bästa är att säga det, chefen lär ju ändå märka något. Kg tycker det är schysstast att köra med öppna kort och du får ju säga att ja, det är dålig tajming men det är ditt drömjobb och du har hur mycket som helst att tillföra arbetsplatsen! Jag fick jobb som gravid(visserligen i v 10 men ändå). Lycka till!!
    Ja du har rätt! Man kan väl inte göra annat än att hoppas efter det som sakt! =/
    Tack!
  • chanella

Jag håller tummarna för att du får jobbet! 

Tänk såhär: Du hade lika gärna kunnat varit en kille som nyss blivit pappa och snart ska gå på föräldraledighet. Det skulle dom inte veta. Nu syns det på dig. Företag slösar inte sin tid på att intervjua kandidater dom inte tror på. De flesta arbetsgivare, de seriösa i alla fall, ser långsiktigt på sina rekryteringar så om du är f-ledig snart eller om ett år eller om tre år kanske inte spelar så stor roll om dom räknar med att få ha din kompetens långsiktigt.

Förbered dig extra noga bara på hur du kan uttrycka dig i frågan för att få det så positivt som möjligt.

Exempelvis så ska man ofta prata som sina negativa sidor. Kanske kan du komma på något som kan bli bättre i och med att du blir förälder? 

Heja dig! 

• m1nn13

Min kompis fick sitt drömjobb när hon var i sjunde månaden. Hon blev så förvånad när de ringde och meddelade att hon fått jobbet så att hon utbrast: - Men, såg ni inte att jag är gravid?? Jo sa de, men vi vill ha dig!
    De sökte en person med exakt hennes kompetens. Sen jobbade hon i 7 veckor och försvann därefter i 8 månader. Nu har hon två barn, yngsta är 4 och hon är kvar på samma jobb!!!

Lycka till!

Svar på tråden Jobb intervju och gravid i V.26