• Anonym

avlastning frågor!!!

ensam med en snart 4 åring o en 10 månaders pappan dog för snart 8 månader! =( har ja rätt till avlastning? ringt o pratat med kommunen dom ska ringa tillbaka! o sen träffas! kan min bror o hans tjej vara det? barnen älskar dom! sen har jag ju mamma men pappa är deprimerad o mamma säger aldrig nej men ser på henne att hon är trött o nedstämd med hon har hjälpt mig massa men ska orka själv också!! tacksam för svar!! tack på förhand // jag (skriv allt ni vet hur de går till ja allt ni vet)

• Svar på tråden avlastning frågor!!!
  • Mamma till många

Kan inte din bror redan idag avlasta dig lite ?
    Jag hoppas att din kommun lyssnar på dig eftersom du ber om hjälp, hört så många som bett om det men faktiskt inte fått det, dom hänvisar till sitt eget kontaktnät.

Hade en tjej som ville ha avlastning men fick inte det pga att barnen inte hade någon problematik. Det kan vara hårt att vara ensamstående mamma utan att barnen ska ha diagnoser, och det är väll bättre med en glad mamma som orkar. Så då tog jag barnet var femte helg så hon fick sova =)

Lycka till och berätta gärna hur det går
    många kramar

• Anonym

om din bror kan ha vh redan nu är det väl toppen?
    Jag ansökte,ensam med 3 barn..inga släktingar i stan. Så jag kunde få,för min skull,inte för barnens(de fick sitt tillgodosett iaf)
    Men det var för att jag hade INGA anhöriga alls.

• MAEC

ja tänker mest på min son för hans skull en "mans" roll (hans pappa o han gjorde massor jämt kill grejer men ser att de absolut inte är samma lycka i hans öögon=( ) men dom lät positiva även att de var min bror faktiskt så de blir bestämt tex en fre till lör i mån el fre till sön var 6 helg ! man har sitt samvete o även mig själv o sorgen man hinner liksom bara med de nödvändigaste!! annars vet jag att de löser sig mina barn får tusen ggr om vård o kärlek av mig självklart!!  men som sagt dom lät positiva o förstod mig! jag kanske har bra nätverk enligt dom tusen tack för era svar fy vad livet ändrar sig snabbt =(

• MAEC

inte anonym längre vet inte hur ja ändrar men spelar ju ingen roll!!

• Mamma till många

Ursäkta att jag var lite klumpig.....jag beklagar sorgen.
    Vill du berätta vad som hände med deras pappa?

Skönt att du fick hjälp många kramar

Svar på tråden avlastning frågor!!!