• Änglaflickan

Anakin, funkar det??

Hejsan
    Vi väntar vårt andra barn och har fått veta att det är en pojke. Vi tycker att det är jättesvårt att hitta något fint namn.
    Vi har båda fastnat för Anakin väldigt mycket och skulle utan att tveka välja det omedelbart.....OM det inte vore för att det också är namnet på tidernas (i alla fall sagornas) värsta skurk!!! (Darth Wader i Star Wars heter ju Anakin).
    Funkar det tycker ni? Ni behöver alltså inte ta ställning till om ni tycker att namnet är fult eller fint, utan bara om ni tycker att det funkar som namn, trots att det är storskurken i Star Wars.

(Vår andra son heter Amadeo och det är inte lätt att hitta ett namn som klingar bra tillsammans, men just Anakin har vi fastnat för).  

• Svar på tråden Anakin, funkar det??
  • Sisisisi

Tycket det är.ett fimt namn. Min unge leker star wars för jämnan, han skulle tycka det var ascoolt att heta Anakin Kanske inte lika kul när man är vuxen?

• mrsStatham

Äh, va fan. Det finns 108 killar som heter det, 29 som tilltalsnamn.
    KÖR! 

Bara två saker är oändliga
  • Trizza

nja. Jag gillar inte namnets klang främst. Sen att alla kommer tänka på er som starWarsnördar för alltid och ifrågasätta är en annan sak, om ni orkar och vill ta den smällen.? Sen kanske det inte är sådär superkul att heta Anakin och väcka tankar på StarWars som 30 åring när man söker jobb som jurist :) Eller när man söker sommarjobb som 15åring :)

• p0o

Kör på! Passar super till ert andra barns namn.

• JETS

Jag tyckte det passade ihop med er andra son. Du ska inte vara orolig för vad folk ska tycka om er. Känns som om folk har åssikter om alla namn, vi har en son som heter Emil och fick givetvis frågan om dottern skulle heta Ida. Nu är 3:an på gång och då funderar vi igen på ett "Astrid Lindgren" namn men so what... Vi är inte Astrid Lindgren nördar för det, hon har bara valt fina namn (enligt oss) i hennes berättelser. Smeknamn och vad folk tänker på kommer alltid att finnas. Ta det ni själva känner er bekväma med.

♥ Emil 040207 ♥ Tilda 050906 ♥ BF 120908 ♥
  • shopahollic

Nu för tiden heter ungarna lite vad som helst, Anakin var fint och passade bra ihop med eran sons namn. Kör på det!

majbebis08.blogg.se *Bebis BF 290912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • Höghus

Har ni ett ovanligt efternamn? Anakin Persson låter ju annars rätt knäppt...Sen tror jag att Star Wars-kopplingen är något ni får leva med om ni väljer det namnet. Men det är ju ert barn och det viktigaste är att det känns rätt för er.

• Becki

Jag tycker det är jätte fint. Hade jag fått bestämma själv hade min son hetat Anakin men tyvärr tyckte inte pappan om namnet.

Så jag tycker absolut det funkar!

• Chazz Michael Michaels

Nej för helvete. Star Wars must die!

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Aprilia77

Tycker inte det funkar som namn! Det är helt ofrånkomligt att tänka på Star Wars, enbart Star Wars.

Svar på tråden Anakin, funkar det??