• Jessiika

Reflexen med andningsuppehåll vid blåst, när försvinner den?

Hej! Då det blåser ute så har ju bebisar en reflex som gör att de tar ett väldigt kort andningsupphåll, men är det någon som kan svara på ett ungefär när denna reflex avtar? Det är ju säkert individuellt men ändå!

Har en son som blir 5 månader i början av mars och vi har köpt en sån där bebispulka, men vi kan inte använda den då han tappar andan så fort det blåser lite!

Så skulle vara kul att veta på ett ungefär i alla fall när den slutar :p

• Svar på tråden Reflexen med andningsuppehåll vid blåst, när försvinner den?
  • simmisen

Favoritar då jag också vill veta:) har en kille på 7 månader som slutar andas en liten stund sp fort det blåser lite:(

• SkyDark

haha, jag är 30 och slutar andas när det blåser mig i ansiktet så att jag måste tänka själv att fortsätta andas. Men jag är nog bara konstig :-P

• Jessiika

SkyDark skrev 2012-02-26 18:15:26 följande:
    haha, jag är 30 och slutar andas när det blåser mig i ansiktet så att jag måste tänka själv att fortsätta andas. Men jag är nog bara konstig :-P

Inte tror jag du är konstig! Blåser det väldigt mycket kan jag också ha lite svårt att få åt mig andan :p
  • Amy27

Min son är snart 11 mån och har fortf den reflexen kvar. Min kompis har en son som är två dagar äldre än min, han har inte den kvar.
    Det är nog helt individuellt.

• RosaGrisen

Jag är 25 och har den reflexen kvar! Men nu endast vid kraftig blåst. Min 2-åring har kvar reflexen också, men den är inte lila lraftig längre som den var när han var bebis

Svar på tråden Reflexen med andningsuppehåll vid blåst, när försvinner den?