• Anonym

Gördel efter förlossning, någon??

Läste någonstans att en gördel skulle bidra till bättre återhämtning efter en förlossning.
    Är det någon som använt och har erfarenhet av detta eller som har några tips och råd att komma med gällande detta? Kan det hjälpa huden att dra sig tillbaka bättre?

• Svar på tråden Gördel efter förlossning, någon??
  • Anonym (jag)

Jag har använt det efter båda mina graviditeter och är övertygad om att det är därför min mage idag ser ut som en mage som aldrig fått barn. 

Den ska vara hög och sitta åt ordentligt så jag sydde in min medans jag gick ner mer och mer i vikt och hade den dygnet runt i flera månader. Men det var det helt klart värt.  

• Toppen9

Jag hoppas det hjälper för jag har precis beställt en belly bandit

• Anonym
    Anonym (jag) skrev 2012-02-26 19:59:27 följande:
    Jag har använt det efter båda mina graviditeter och är övertygad om att det är därför min mage idag ser ut som en mage som aldrig fått barn. 

Den ska vara hög och sitta åt ordentligt så jag sydde in min medans jag gick ner mer och mer i vikt och hade den dygnet runt i flera månader. Men det var det helt klart värt.  
    Jag har kollat på en "Carriwell belly binder" som verkar sitta rätt högt och för 400kr kanske det är värt att prova :) Tack!
  • Anonym
    Toppen9 skrev 2012-02-26 20:06:26 följande:
    Jag hoppas det hjälper för jag har precis beställt en belly bandit

Googlade just belly bandit, tyckte dock den va liite dyr. Åh, nu fick jag beslutsångest
  • Toppen9

Tyckte också att den var dyr men min härliga mamma propsade på att det var en sån jag skulle ha

• Anonym
    Toppen9 skrev 2012-02-26 20:19:53 följande:
    Och så sa hon att hon betalar den om jag beställer.

Oj, vilken lyx :) Vet du varför hon tyckte just den?
  • Anonym (jag)

själv köpte jag en för 199 på lindex, fungerade perfekt! Och lätt att sy in dessutom

• Anonym

Är det ingen annan som har erfarenhet av detta?
    Vilken är bäst??

• Toppen9

Jag tror att hon hade nåt liknande efter sina graviditeter för länge länge sedan

• Anonym

Toppen9 skrev 2012-02-26 20:24:40 följande:
    Jag tror att hon hade nåt liknande efter sina graviditeter för länge länge sedan

Hur gjorde du när du valde storlek?

• Anonym
    Anonym (jag) skrev 2012-02-26 20:23:17 följande:
    själv köpte jag en för 199 på lindex, fungerade perfekt! Och lätt att sy in dessutom
  • Toppen9

Jag mätte magen och gick på storlekstabellen. Den finns nog på varje sida som säljer gördeln.

• Anonym (two)

När började ni använda gördel? Det var 4v sedan hon kom, är det för sent?

• Anonym (Tillfällig sign)

Min mage ser ut som innan, trots att jag inte haft gördel. MEN jag funderar på att skaffa ifall det blir en 2:à, eftersom jag hoppas tarmarna ska skvalpa runt mindre då efter förlossningen. Var lite obehagligt när de gjorde det första tiden efter FL...

• mikroE

Jag är gravid med första och har tänkt pröva att skaffa en, sort har jag ännu inte bestämt mig för. Orsakena är både att jag hoppas att det kommer få min mage att gå ihop bättre men också för att jag ska känna mig mer stabil i magpartiet just efteråt. Om det inte funkar är det knappast skadligt i alla fall.

• Anonym

Jag hade en ordentlig tant-sak från Kappahl. Helt fantastiskt! Jag fick ont i ryggen efter förlossningen eftersom mina magmuskler var lite för delade (saknade stöd därifrån) och gördeln gjorde att jag kunde stå och gå i mer än fem minuter i sträck.

Och ja, min mage ser ut precis som innan jag fick barn som en liten bonus. Men mest körde jag på gördeln för att det var skönt. 

• Anonym (anna)

Jag hade ingen efter mina två förlossningar, och magen såg ut som innan ändå efter 2-3 veckor. Jag tror att det beror på att jag dels låtit bli att gå upp mycket i vikt under mina graviditeter, dels har jag spänt magmusklerna och dragit in magen konstant.  Jag tror att jag med en maggördel skulle ha använt magmusklerna mindre och då hade det tagit längre tid att få tillbaka formen. 

• Anonym

Är det någon större skillnad mellan bandit och någon man kan köpa på typ lindex eller liknande, jag själv skulle vilja ha en som går högre upp mot brösten , någon som vet var det kan finnas?

Svar på tråden Gördel efter förlossning, någon??