• Anonym (trög)

Trög

Separerade och försöker få igenom ett fungerande umgänge för ungens bästa, men tröga förälder nr 2 förstår inte att det kommer att bli så, vägrar.
    Barnet är ett år och två månader gammal.
    Hen vill köra ena veckan en natt på vardagen och en helg och andra veckan på veckodagarna en dag och sen en natt.
    Jag vill ha varannan helg eller alternativt ena veckan en dag på vardagen och helg och andra veckan en natt.
    VARFÖR kan jag inte få igenom det??? Trögot förstår inte att det kommer inte att gå på vardagarna om hen får paktik, jobb, studier osv, jag vill inte heller att barnet ska vara i två olika hem under veckorna när förskolan börjar.
    ÅÅÅHHH!
    Har fått en tid till familjerätten men undrar, hur GÖR ni?

• Svar på tråden Trög
  • Anonym (så)

Så om man inte tycker att ditt förslag är det bästa så är man trög? Jag förstår inte faktiskt, vari ligger det tröga?

• Anonym

jag förstår inte riktigt skillnaden på de olika alternativen?

• Anonym (trög)
    Anonym (så) skrev 2012-02-26 20:55:18 följande:
    Så om man inte tycker att ditt förslag är det bästa så är man trög? Jag förstår inte faktiskt, vari ligger det tröga?
    i att hen inte förstår att det kommer inte gå att barnet är där på vardagarna om det blir tex praktik!!
  • Anonym (trög)
    Anonym skrev 2012-02-26 20:55:35 följande:
    jag förstår inte riktigt skillnaden på de olika alternativen?
    hens förslag blir för mycket nätter och hoppande hit och dit för barnet.
  • h8him
    Anonym (trög) skrev 2012-02-26 21:00:58 följande:
    hens förslag blir för mycket nätter och hoppande hit och dit för barnet.
    Hur kan det bli för mycket nätter? Är barnet inte trygg med den andra föräldern? Varför kan det inte funka om den andre får jobb/praktik? Ni har väl dagis?
  • Anonym (trög)
    h8him skrev 2012-02-26 21:02:53 följande:
    Hur kan det bli för mycket nätter? Är barnet inte trygg med den andra föräldern? Varför kan det inte funka om den andre får jobb/praktik? Ni har väl dagis?
    3 nätter på en vecka, åka efter frukost och komma hem före läggdags, när jag är boendeförälder.
    för att barnet ska gå förskola till 16 och sover kl 19, onödigt att vara hos umgängesföräldern och blanda ihop rutinerna och vem som hämtar/lämnar.
  • h8him
    Anonym (trög) skrev 2012-02-26 21:47:55 följande:
    3 nätter på en vecka, åka efter frukost och komma hem före läggdags, när jag är boendeförälder.
    för att barnet ska gå förskola till 16 och sover kl 19, onödigt att vara hos umgängesföräldern och blanda ihop rutinerna och vem som hämtar/lämnar.
    Men varför skulle det vara bättre med mindre umgänge med pappan menar du? Om barnet är trygg med pappa behöver det inte bli problem med rutinerna. Istället för att bestämma i förväg om hur det ska vara kan ni väl försöka testa er fram till vad som funkar bäst för barnet?
  • Anonym (trög)
    h8him skrev 2012-02-26 21:53:10 följande:
    Men varför skulle det vara bättre med mindre umgänge med pappan menar du? Om barnet är trygg med pappa behöver det inte bli problem med rutinerna. Istället för att bestämma i förväg om hur det ska vara kan ni väl försöka testa er fram till vad som funkar bäst för barnet?
    för att barnet ska ha ett hem när det är litet, blev stressigt för hen med att åka fram och illbaka, bara arg och missnöjd.
  • h8him
    Anonym (trög) skrev 2012-02-26 21:57:29 följande:
    för att barnet ska ha ett hem när det är litet, blev stressigt för hen med att åka fram och illbaka, bara arg och missnöjd.
    Hur vet du det innan ni har testat? Eller missförstår jag dig?
  • Anonym (trög)
    h8him skrev 2012-02-26 21:58:55 följande:
    Hur vet du det innan ni har testat? Eller missförstår jag dig?
    testat med fler dagar med kortare tider, därför jag vill ha mindre antal dagar men mer sovande så barnet landar
  • h8him
    Anonym (trög) skrev 2012-02-26 22:04:52 följande:
    testat med fler dagar med kortare tider, därför jag vill ha mindre antal dagar men mer sovande så barnet landar
    Men bara dagumgänge alltså? Vill du att han ska ha mer nätter än vad han vill själv? Det är lite svårt att förstå hur du menar.
  • Anonym (trög)
    h8him skrev 2012-02-26 22:06:27 följande:
    Men bara dagumgänge alltså? Vill du att han ska ha mer nätter än vad han vill själv? Det är lite svårt att förstå hur du menar.
    jag vill ha varannan helg, hel helg och en vardag (vardag innan förskola, praktik osv) och så en natt den veckan barnet inte har helg där.
    han vill ha varannan helg, plus en natt den veckan och så andra veckan två nätter, galet mycket då barnet är litet och bor inte hos hen.
  • h8him
    Anonym (trög) skrev 2012-02-26 22:08:53 följande:
    jag vill ha varannan helg, hel helg och en vardag (vardag innan förskola, praktik osv) och så en natt den veckan barnet inte har helg där.
    han vill ha varannan helg, plus en natt den veckan och så andra veckan två nätter, galet mycket då barnet är litet och bor inte hos hen.
    Okej, men det är inte så stor skillnad och faktiskt kan tätare byten funka bra för små barn. Sen tror jag att det är bra om han har övernattningar om han har mitt i veckan, just för att barnet ska hinna "landa". Men, hur som helst, diskutera, försök vara flexibel, kompromissa och var villig att testa vad just ert barn mår bäst av.
Svar på tråden Trög