• Annelianna

Pendla med tåg/bil Floda - Göteborg

Vi funderar på att flytta till Floda men funderar på hur det funkar att pendla till Göteborg. Jobbar i Göteborg, nära centralen med vanliga kontorstider. Ni som åker pendeltåget, hur fungerar det? Är det ofta förseningar, inställda tåg, fulla tåg mm.

Och hur fungerar det att ta bilden istället? Behöver ni åka tidigt/sent för att åka när inte den värsta rusningstrafiken är?

• Svar på tråden Pendla med tåg/bil Floda - Göteborg
  • Lena

Det är väldigt dyrt att parkera i centrala Göteborg dock.

• Modgun

En period så åkte jag alingsåspendeln väldigt ofta (typ varje dag i två månader) och jag upplevde det som att det var väldigt sällan som jag inte fick en sittplats, eller att det var ett åg som var inställt.

• Annelianna
    Modgun skrev 2012-02-26 22:59:55 följande:
    En period så åkte jag alingsåspendeln väldigt ofta (typ varje dag i två månader) och jag upplevde det som att det var väldigt sällan som jag inte fick en sittplats, eller att det var ett åg som var inställt.
    Tack för svaret! Upplevde du att tågen var bra på att hålla tidtabellen? Framrör allt, upplevde du att tåget tog den tid det skulle eller tog det ofta längre tid än enligt tabellen?
  • Lena

Min kollegor som pendlar med dem kommer i tid 90% av fallen och mindre än 5min sent 9% av fallen

• Annelianna
    Lena skrev 2012-02-26 23:16:01 följande:
    Min kollegor som pendlar med dem kommer i tid 90% av fallen och mindre än 5min sent 9% av fallen
    Det låter ju väldigt bra! Trodde det skulle vara mer problem eftersom det går en hel del andra tåg på sträckan. Men då kanske vi kan våga flytta till Floda då Glad
  • Modgun
    Annelianna skrev 2012-02-26 23:06:22 följande:
    Tack för svaret! Upplevde du att tågen var bra på att hålla tidtabellen? Framrör allt, upplevde du att tåget tog den tid det skulle eller tog det ofta längre tid än enligt tabellen?

Ja jag tyckte att det höll sig bra med både reslängd och tidtabell.
Svar på tråden Pendla med tåg/bil Floda - Göteborg