• Sophiebysophie

V.37 kunde inte fokusera blicken, suddigt!? Rädd

Hej Sitter i soffan med surfplattan och plötsligt så börjar ögonen bete sig konstigt, jag kan inte fokusera och det blir suddigt, känns som ögonen går sitt eget håll att jag net har någon kontroll över dom, blir rädd och ändrar ställning o tar telefonen bredvid mig, är rädd för att jag håller på att få en stroke eller liknande, men sen försvinner det. Har gått 10 min nu o känner inget mer.. Vad fan kan det ha varit? Jag är skit orolig..

• Svar på tråden V.37 kunde inte fokusera blicken, suddigt!? Rädd
  • Guld gossarnas Super Mamma

Ögonen kan bli påverkade av att man har extra vätska i sig som gravid,inget farligt alls,det går över när man inte är gravid längre,men oroas du,så ring din Bm och få råd. =)

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Oförglömlig

Ring din bm och prata. Har du haft högtblodyryck? Äggvita i urinen? När lämnade du du urinprov sist?

• Sophiebysophie

Det va tre veckor ßedan jag va hos BM sist, ska igentligen gå varannan vecka nu, men blev lite fel å jag va där en gång extra i "fel" vecka. Jag satt helt stilla i soffan minst en halvtimme innan det hände så tror inte på blodtrycksfall. Glasögon har jag redan sedan innan och va inga problem i förra grav, jag upplever inte att jag ser sämre. Detta va ju som ett anfall, en attack liksom.

• Piga

Nej, inte blodtrycksfall. Utan tvärrtom, att det är för högt. Och det är inget vidare bra. Händer det fler gånger bör du kontakta din BM, ifall det skulle vara havandeskapsgörgiftning.

• Oförglömlig

Havandeskapsförgiftning kan ge symptom som synrubbningar. Ta med ett urinprov (morgonurin) till bm nästa gång. Å kolla ditt tryck. Vad hade du för tryck sist? Själv ligger jag lågt får yrsel anfall å synrubbningar med dessa.

• Sophiebysophie

Jag har haft bra blodtryck när jag har kollat..

Har bett min pappa komma förbi med en blodtrycksapparat idag, så jag får kollat blodtrycket redan idag.
    Ska inte till Bm förrän på torsdag, får ta med mig ett urinprov då.
    Än har det inte skett igen som tur är, för jag blev riktigt skraj.

• Oförglömlig

Vila då i 30 min innan du tar trycket, å sitt ej med korsadeben. Ett normal tryck är 100+ålder / 60-90. Uppdatera gärna efter :)

• Plumeria

Jag har haft liknande fast med flimmer... visade sig vara ögonmigrän! BM blev direkt misstänksam men det var inget, alla värden såg bra ut :)

Love is the beauty of the soul ♥ plumerias.blogg.se
  • Cornellia

Så fick jag ganska ofta under graviditeten. BM misstänkte först havandeskapsförgiftning så jag kollades extra noga mot det, men alla värden var jättebra. Det slutade iaf när sonen föddes.

Svar på tråden V.37 kunde inte fokusera blicken, suddigt!? Rädd