• Jojjo82

Skötbord med extra höga kanter?

Kan någon tipsa mig om skötbord med extra höga kanter?

• Svar på tråden Skötbord med extra höga kanter?
  • Jojjo82

Haha, för att jag är en nojjig förstagångsmamma :)

• Fly20

Vi hade Brio Vegga och den har höga hårda kanter utan risk för att barnet rullar över kanten :)

• Jojjo82

Tack för tipset Fly20! Jag ska kolla upp Brio Vegga.

• EnsamståendeMamma

Man släpper ALDRIG barnet utan en hand på tex magen när/om man behöver vända sig om för att sträcka sig efter något!

Jag hade först en byrå som man satte på någon extra skiva på (lite dålig på att förklara..haha)...
    Den är iallafall köpt på Ikea.
    Nu för tiden har jag den som tv bänk inne på dotterns rum så hon inte kommer åt knapparna & dvd som ligger på. =) Jättesmart! =)

Nu har jag istället en vanlig skötbädd på diskbänken inne i badrummet. Där vi bodde innan så hade jag skötbädden på tvättmaskinen. =)       

• Tygtiiger

det hjälper inte med höga kanter. Visst, i början kan du byta i en låda och känna dig säker, men rätt vad det är så drabbas ungen av nyfikenhet på omvärlden, tar tag i en kant och häver sig över. Bonk. Ha ett vanligt skötbord och en hand på barnets mage hela tiden - om du måste hämta något så får du lägga barnet på golvet. Ikeas uppblåsbara skötbädd är jättebra för just det, bara att skopa upp barn, handduk, skötbädd och allt, lägga på badrumsgolvet och gå och hämta det man har glömt.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Ronjan

Vi hade hemnes byrå som kan göras om till skötbord, den har kanter på 3 sidor, kanske 10cm höga?. Men vi började byta på skötbädd på golvet ganska tidigt, inte för att vi någonsin lämnade honom själv där, utan för att bara tanken på ett fall fick mig att må illa.

• EnsamståendeMamma
    Ronjan skrev 2012-02-27 21:44:40 följande:
    Vi hade hemnes byrå som kan göras om till skötbord, den har kanter på 3 sidor, kanske 10cm höga?. Men vi började byta på skötbädd på golvet ganska tidigt, inte för att vi någonsin lämnade honom själv där, utan för att bara tanken på ett fall fick mig att må illa.
    Kanske var sån jag hade då? =)
  • Jojjo82

Tack för alla tips! Självklart kommer vi alltid hålla handen på vår lilla tjej när hon ligger på skötbordet. Detta med extra höga kanter ser vi som en extra säkerhetsåtgärd :)

Svar på tråden Skötbord med extra höga kanter?