Anonym skrev 2012-02-27 13:17:17 följande:
Det är förvisso inte det allra bästa för kroppen att dricka cola light och ja, det kan trigga igång sockersuget, men med tanke på hur de flesta äter innan de sätter igågn med LCHF kan jag tycka att det är en fis i rymden att unna sig lite lightdtyck ibland, även om det går emot det LCHF förespråkar - rena produkter utan tillsatser osv. Jag håller däremot inte med om att det försvårar viktnedgången. Jag har åtminstone två bekanta som har gått ner i vikt genom att utesluta kolhydrater och druckit cola light flera ggr i veckan.
TS, jag tror att det kan vara bra för dig att försöka låta bli lightdryck men om det också är det enda söta du får i dig tror jag inte att det påverkar viktnedgången. Men det som sagt om du inte låter dig luras av det söta och blir sugen på annat sött...
Jaa precis! Jag kan oxå dricka cola light ibland trots att jag äter enligt LCHF, dock så gör det ingen skillnad på mitt sockersug, jag har aldrig varit en sån som dras till socker heller iof, men men
Å andra sidan, är det så att du känner att du är lite beroende av colan så att du kan dricka det varje dag eller iaf flera gånger i veckan, så tycker jag att du ska försöka sluta med det samtidigt som du äter enligt LCHF, light är ju trots allt inte bra för kroppen, läsk i allmänhet är inte bra, och inte för tänderna heller