• Carolina 589

VARNING för Nids 4 Kids på Backa Plan Göteborg VARNING!!!

Hej,

Jag vill bara Varna alla som funderar på att handla något på Nids4kids! Skulle du av någon anledning vilja byta din vara eller reklamera din vara så följer dom inte Sveriges KonsumentKöplag!! Du kommer få ett rent helvete!!
    Dom är otrevliga, elaka och dumförklarar dig som kund totalt!

Jag råkade ut för en insident nu i helgen och blev så arg att jag bestämde mig för att kontakta GP - Göteborgs Posten! Har en träff inbokad på Onsdag med en reporter. Är det någon som vill vara med och göra sin röst/historia hörd kontakta mig på [email protected] och lämna telefonnummer så ringer jag upp er!

Denna butik borde inte få finnas mer!!!

Kram på er!

• Svar på tråden VARNING för Nids 4 Kids på Backa Plan Göteborg VARNING!!!
  • Tirem

Jag går mot strömmen här faktiskt!

Jag verkar vara den enda som blivit bra bemött av dem. Ett stag gick av på barnvagnen när den var 2 år gammal och de lagde den utan protset samma dag som jag lämnade in den!
    Lämnade den i butiken, gick ut och shoppade i en timme och sedanr ingde de när den var kvar...

Men jag har hört och läst om många fall där de INTE sköter sig och anser du att ni inte blivit korekt bemötta ska du självklart fightas för er sak. Lycka till!

• KMW

Jag har inget eget exempel, men jag har hört liknande historier om dom förr. Stå på dig!!

• Sven Justus

En snabb titt på de senaste årens ekonomiska resultat visar att detta företag går som tåget, oavsett alla klagomål. Låga priser är alltid en vinnande affärsidé. 

Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Carolina 589

Jag köpte ett regnställ till min son där 15 nov förra året. Efter ett kort tag släppte en fastlimmad reflex på ärmen så jag gick tillbaka med den för att byta, den 5 dec. Då sa hon till mig att dom skulle skicka tillbaka den till tillverkaren och att jag skulle vara utan i minst 2 veckor. Men, svarade jag, vad ska han då ha på sig undertiden? Det är inte mina problem svarade kvinnan i butiken. Jag stod och funderade ett tag och kände mig ganska så vilsen. Jag hade ju inte råd att köpa ett till?? Kan ni inte byta den, frågar jag. Nej, svarar hon. Då säger hon till mig att hon kan vara sjysst och ge mig 100kr tillbaka och att jag kan laga det själv. Jaha, svarade jag. Hur gör jag det då? Det är enkelt svarar hon, du behöver ju bara limma. Med vadå svara jag?? Ett vanligt galon-lim... Ok, ja vad har jag för val, tänkte jag. Jag gjorde som hon sa och limmade jackan.

Efter drygt en månade ser jag att hela reflexen och ärmen på jackan är förstörd!! VA FAAN!! Pratar då med min lärare i juridik som är advokat och han säger till mig att den ska du byta! Är du säker, svarar jag. Jag har ju limmat den själv? Ja, på deras rekommendation, svarar han, och det ska dom stå för. Efter ytterligare några dagar ser jag att på den andra ärmen har reflexen släppt även där. Jaha, ok!! Va faan då! Åker tillbaka till butiken igen och får svaret, kom tillbaka imon då är chefen här. Jaha, det va bara att åka hem igen.

Dagen där på åkte jag dit igen.... Där stog kvinnan som inte ville byta den förra gången. Jag berättar vad som hänt och att jag kollat upp Sveriges Konsument Köplag och att enligt den skall jag få byta till en ny vara eller likvärdig eller få pengarna tillbaka. Då ringer hon upp nån och snackar ett jävla tag på "utländska" så jag inte fattar vad som sägs! Efter ett tag säger hon till mig att vi hade ju kommit överens om att du skulle fixa det själv och få 100kr. Då blev jag riktigt förbannad! Överens?, svarade jag. Du stod här och sa till mig att ni inte kunde byta min vara och att ni var tvungna att skicka till tillverkaren, när det står i svensk lag att jag skall få en ny vara! NI LJÖG!

Åh, va arg jag va! Det blev lite tjafs fram och tillbaka men tillslut gav hon luren till min mor som var med pga hennes kunskaper inom reklamation. (Hon har jobbat i butik och vart reklamationsansvarig i 30år) Mamma förklarade att jag hade rätt till en ny vara om dom hade det, vilket dom sa att dom inte hade, eller pengarna tillbaka. Kvinnan i luren blir vansinnig och skriker att min mamma jobbade inte alls i butik och hon hade då minsann ingen aning om hur reklamationer fungerar! Hon va helt idiotisk! Tillslut får hon ur dig att vi får pengarna tillbaka, varpå mamma svarar att vi tar emot pengarna men att så här behandlar man inte kunder så vi tänker gå vidare med detta och lägger på luren. Det tar då ca 2 sek så ringer telefonen igen och dom snackar sitt språk igen. Kort därpå lägger dom på och hon tar tillbaka pengarna och mer eller mindre kastar de begagnade kläderna på mig och skriker. Ta era kläder och gå här ifrån!! OK??! Nä, svarade jag. Jag tänkte inte gå här ifrån innan vi har löst detta! Mamma sätter sig på en stol och jag trallar runt i butiken och titta, varpå jag hittar mitt regnställ dom sa att dom inte hade?!?!!!!!! Va faan e detta utbrister jag. Går fram till kvinnan och visar upp plagget och frågar, va e detta då? Häng tillbaka den där, fräser hon till mig. Återigen ringer telefonen... De snackar sitt språk igen... Jag står och titta på plagget undertiden och inser att tillverkare har förändrat modellen! Det felet jag ville byta för fanns inte kvar... Det var inte längre en påklistrad reflex utan en påtryckt. Jag förklarade för kvinnan som INTE ville förstå! Hon slet plagget ur händerna på mig, la på luren och säger att vi ska få pengarna tillbaka iaf! Ok? Jaja, jag får mina pengar och ber då att få köpa regnstället som hon slet ur händerna på mig. NEJ, svarade hon, du är ju ändå inte nöjd med varan. Jo svarade jag, dom har ju förändrat produkten till det bättre! NEJ, du är en dåligt kund. Gå härifrån! Suck! Jaja, tänkte jag, orkar inte stå här längre... När vi går ut ur butiken står där två väktare, varpå jag frågar, ringde hon på er? Ja, svarar dom. Ok, så förklarar jag läget och dom svarar, ja vi förstod det. Det är inte första gången detta händer....

Där har ni historien, otrolig men sann!
    Jag har varit i kontakt med GP som sagt och det skall skrivas en artikel.
    Jag har även pratat med Didriksson som var tillverkare för de regnstället jag ville ha bytt! Dom vart inte så nöjda och tackade mig djupt för att jag meddelade dom. Och att det skulle fixa så att jag får mitt regnställ iaf :D

Tack för alla stöttande ord! Det värmer!

Kram

• Micki

Men jösses,så får det inte gå till!! Kan förstå att du är arg!

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • myway

Vad jag vet så har hon väl rätt att laga felet på jackan. Du kan inte KRÄVA att få pengarna tillbaka direkt eller en ny jacka. Men att behandla sina kunder på det viset är illa. Det är väldigt väldigt få kunder jag har fått nog av och verkligen bett dom fara och flyga. Men då har dom varit så sjukt otrevlig. Men det är en annan historia.. Jag hoppas det löser sig för dig.. Lycka till!!

jag säger bara vad jag tycker
  • Carolina 589
    Jo, det kan jag!

Konsumentköplagen gäller:
    köp av lösa saker, till exempel livsmedel, kläder, möbler, bilar, byte av lösa saker, beställning av en vara som ska tillverkas, till exempel en specialbyggd båt.

Tvingande lag

Konsumentköplagen är en i huvudsak tvingande lag. Det innebär en stor fördel för dig som konsument eftersom det betyder att näringsidkaren inte får ger dig sämre villkor än vad som står i lagen.

Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?

Om det är något fel på din vara kan du:
    kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad. kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara. kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet. häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka. hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
  • myway

Jo men det är ju det jag menar.. Så du menar att en reflex som trillar av har så stor betydelse så att övrigt inte skulle gälla? Hon kan ju ex. erbjuda dig att laga jackan. Då löser hon ju problemet till dig. Menar inte att butiken i säga har handlat rätt, dom verkar va idioter där. Men menar bara att ex.

Kund kommer in till mig en skruv har gått av på ett kattklös. Jag fixar en ny skruv, kattklöset är helt igen. Då har jag ju följt konsumentköplagen eller hur?

Sen är det ju en tolkningsfråga hur pass felet har stor betydelse eller ej. Visst din son stod utan regnkläder. Jag kan ju tycka att hon kunde tagit tillbaka det gamla settet och gett dig ett nytt. Så hade jag löst det. Men om hon ansåg att det va lättare att laga jackan (dock är 2 veckor lång tid) och att detta hade blivit bra gjort. Då tror jag att hon hade haft rätt. Beror mycket på hur man tolka lagar också. Mycket handlar om bemötande. Hade hon velat hjälpa dig direkt, sagt att din jacka är fixad till ex. i övermorgon. Då hade du inte varit så arg över det. 

jag säger bara vad jag tycker
Svar på tråden VARNING för Nids 4 Kids på Backa Plan Göteborg VARNING!!!