• Cicek

Går det att laga kyckling i röd curry som inte är stark?

Jag undrar en sak.. Jag ÄLSKAR kyckling i röd curry, som man kan beställa på Thai restauranger, men jag har lite problem med magen och kan inte äta stark mat :( Min 6-åring tycker också det är jättegott men kan inte äta mycket för det blir för starkt. Så jag undrar om det går att göra det själv, men som inte är så starkt? Vad är det som är starkt egentligen, är det själva curryn? Då kanske det inte går att undvika? :(

• Svar på tråden Går det att laga kyckling i röd curry som inte är stark?
  • Jespis

Ja, currypastan är stark, men du kan ju prova att ta lite mindre? Cocosmjölken är ju mild och god - du får väl prova dig fram!

• Cicek
    Jespis skrev 2012-02-27 14:52:19 följande:
    Ja, currypastan är stark, men du kan ju prova att ta lite mindre? Cocosmjölken är ju mild och god - du får väl prova dig fram!
    Ja, jag får göra det! Försvinner inte smaken om man har mindre currypasta? Ska köpa hem ingredienserna och ha i lite i taget i alla fall och se hur det blir.
  • Michiyo

det är curryn som är stark men ett tips är att köpa red curry paste och kokosmjölk och göra din egna curry sås.. då blandar du i så mycket röd curry du själv vill och på så sätt väljer hur stark du vill ha den själv.

• Michiyo

hade glömt att uppdatera sidan innan jag kom tillbaka för att svara^^ men nej man förlorar igentligen inte så mycket smak. 

Svar på tråden Går det att laga kyckling i röd curry som inte är stark?