• Anonym

gratis buss med barnvagn i bokyrka och huddinge?

vill vara anonym, varför jag undrar är nämligen av ekonomisk fråga...

kan jag åka mellan tex tullinge i botkyrka med buss till huddinge c, gratis med barnvagnen?

fått för mig att man åker gratis med barnvagn på bussar i hela sthlm?! 

• Svar på tråden gratis buss med barnvagn i bokyrka och huddinge?
  • Queenie70

Beror på om du har ett barn i vagnen eller inte

• DCool

Ska vi vara korrekta så åker man inte garanterat gratis. Däremot finns det inget krav på att man ska behöva lämna barnvagnen för att visa upp färdbevis.

Då det kan bli "problem" är om det som det gör på vissa ställen finns en hållplatsvärd eller vad det kallas, typ på fridhemsplan brukar det ofta stå en extra person på busshållplatsen som aldrig följer med bussen men som släpper på folk vid de bakre ingångarna och kollar färdbevis.

Jag har även råkat ut för när vi var två med en barnvagn att den som gick på som vanligt blev stämplad dubbelt. I det här fallet var det alldeles uppenbart att vi hörde ihop så att säga.

• Anonym

tackar!
    så man ska alltid ha en sl-remsa på sig i nödfall men bör åka gratis när man har vagnen med :)

värt att ta med den då tänker jag å inte köra på bärsele ;)
    skönt med om man handlar å kan lägga varorna under vagnen :) 

• Anonym

Jag lovar, ingen hållplatsvärd har någonsin tagit sig till vår avlägsna förort. Det går utmärkt att åka buss med barnvagn här, jag gör det ofta och har aldrig behövt betala.

/Tullingebo

• Anonym

tackar!

försökte kolla bussturer mellan tullinge c och huddinge c, men sl's hemsida vill bara tipsa om pendeltåget....?
    någon som vet om det ens går bussar den sträckan?

jag försökte klicka på "B" på kartorna intill pendelstationerna men icke... :S 

• Lillafrökenfräken
    Anonym skrev 2012-02-29 07:55:47 följande:
    tackar!

försökte kolla bussturer mellan tullinge c och huddinge c, men sl's hemsida vill bara tipsa om pendeltåget....?
    någon som vet om det ens går bussar den sträckan?

jag försökte klicka på "B" på kartorna intill pendelstationerna men icke... :S 
    Om du går in på Reseplanerare, klickar på Fler val, ser till att bara buss är ifyllt så får du upp bussalternativen. Alla jag får upp så här på morgonkvisten innebär ett byte.
  • Anonym

usch vad bökigt och tid det tog med bussen....
    synd... blir nog åka pendeltåg då....
    det tar som 25 min längre å ett byte verkar vara konstant...

för man kan väl inte gå mellan huddinge sjukhus och huddinge centrum? (10 min med buss)

men tusen tack för hjälpen hur man kollar bara bussar :) nu har jag lärt mig något nytt!! 

men det går direktbussar mellan tullinge och tumba c, kanske att man åker dit å shoppar fast det centrumet verkar litet i jämförelse med huddinge....? 

• Lillafrökenfräken
    Anonym skrev 2012-02-29 08:18:19 följande:
    usch vad bökigt och tid det tog med bussen....
    synd... blir nog åka pendeltåg då....
    det tar som 25 min längre å ett byte verkar vara konstant...

för man kan väl inte gå mellan huddinge sjukhus och huddinge centrum? (10 min med buss)

men tusen tack för hjälpen hur man kollar bara bussar :) nu har jag lärt mig något nytt!! 

men det går direktbussar mellan tullinge och tumba c, kanske att man åker dit å shoppar fast det centrumet verkar litet i jämförelse med huddinge....? 
    Har ingen koll på de centrumen men det beror väl helt och hållet på vad man är ute efter :D

Länk till Tumba C: http://www.tumbacentrum.se/index.asp?h=1015
  • Anonym

båda centrumen har faktisk HM, kappahl och Lindex :)
    samt matvaruaffär ;)

ungefär det jag behöver :) 

• Ellieott

Om du ska åka till Huddinge från tullinge så är det dumt att inte ta pendeltåget som bara tar några minuter. Det går ingen direktbuss dit så man får åka nån omväg förbi Huddinge sjukhus. Verkar opraktiskt när det går så fort med tåg??

Men för att svara på frågan så får man åka gratis på bussen, ja

• Ellieott

Huddinge c är mkt bättre än Tumba. Dit åker man knappast och shoppar! Men visat finns det en liten hm, kappahl och lindex... Men butikerna är små och centrumet tråkigt.. Jag handlar kanske ett paket strumpor om man ändå har vägarna förbi, typ...

Svar på tråden gratis buss med barnvagn i bokyrka och huddinge?