Ninji skrev 2012-02-27 15:07:20 följande:
Jag tänkte skriva av mig lite funderingar som jag gärna tar emot råd om. Är i ett samboförhålkande idag med tvåårigt gemensamt barn. Förhållandet till min sambo går väldigt upp och ner. Vi har nyligen tagit oss igenom en jobbig sjukdomsperiod (han blev allvarligt sjuk men är nu bra.) jag har haft funderingar på att göra slut även innan vi fick vår dotter. Idag känns det som om vi håller ihop mest för hennes skull. Samtidigt har vi bra perioder också. Nu längtar jag (konstigt nog kanske) efter ett till barn. Vill att min dotter ska få syskon.Men vet inte om jag ska stanna eller gå, dvs vara kvar med min nuvarande sambo-försöka lösa våra problem och bli gravid med honom. Eller lämna, försöka träffa någon ny att få barn med alt inseminerA el adoptera. Känns mer troligt då jag nästan har gett upp hoppet om kärleken. Hjälp...
ujuj, gå inte på det där klassiska , vad blir bättre av att skaffa ett syskon om relationen är dålig? nej snälla tänk dig för innan. Försök hitta tillbaka till varandra innan eller separera. Ett barn ska ha två föräldrar som älskar varandra , man skaffar barn med den man älskar för det mesta .... Om du kan överväga insemenera ja gör det då i framtiden om du valt att bli singel, skaffa inte barn med din man bara för att du behöver en donator istället för att det ska vaa en ömsesidig längtan från er bägge. Vad säger din sambo vill han ha ett till barn?
Nu vet jag inte hur er realtion är men visst kan det vara så att gräset är grönare på andra sidan. Nyckeln i ett bra förhållande är komunikation, alla förhållanden går upp och ner men det positiva måste överväga det negativa i ett förållande. Hoppas det löser sig för er, men snälla tänk ett varv till