• skrotis78

Vilken är den bästa kapselmaskinen (kaffe)?

Har ni någon att rekomendera? Eller någon att avråda från också för den delen. Behöver ingen avancerad. Kommer mest användas till latte och vanligt kaffe.

• Svar på tråden Vilken är den bästa kapselmaskinen (kaffe)?
  • Lacey

Säger med nespresso, älskar min.
    Det kaffe jag druckit från nescafes dolce gusto maskiner har i min smak inte hållit den kvalitet jag eftersöker och varit blaskigt.

• fruV

Tycker också nespresso! De har dessutom det enda koffein fria kaffet jag kunnat dricka om man nu skulle vilja ha det ;)

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • fruV

Tycker också nespresso! De har dessutom det enda koffein fria kaffet jag kunnat dricka om man nu skulle vilja ha det ;)

♥Mamma till Thea 060915 & Signe 111006♥
  • 3 barns mamma84

nespresso helt klart och godast
    Den gör allt från kaffe till chocklad min e äggformad  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Lacey
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-27 16:40:12 följande:
    Då är det inte en Nespresso maskin du har, låter som en Nescafe eller Tassimo
  • Joråsåatte
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-27 16:40:12 följande:
    Dolce gusto Drömmer
    Älskar min!!
  • 969910

Tassimo helt klart , massa sorter att välja på !

• Nape

Jag är så sugen på en kapselmaskin, men vad kostar en kopp kaffe då? En latte?

Våra bekanta har en kapselmaskin, men när de har gäster brygger de med vanlig bryggare- blir för dyrt annars.

Jag och sambon gör av med cirka 3 kaffepaket i månaden. Iof är det mycket som hälls ut (brygger för mycket), men vi dricker nog 2 koppar var/ dag på vardagar. 4 koppar var/ dag på helgerna och så har vi fikabesök då och då. Och ungarna lär ju vilja göra O'boy med den kanske..

• Just me

Vi har haft en Dolce Gusto men var missnöjda och gjorde oss av med den. På Media Markt vet jag att man kan få provsmaka,det fick vi iaf när vi var där innan jul och köpte en Tassimo vilket gjorde mycket godare kaffe en Dulco Guston.. det är en smaksak det där men kolla gärna där om du/ni har möjlighet. Kanon om man får en provsmak

• 3 barns mamma84

kostar 999 kr i dk jag älskar min !!!
    Tog fel på namnet . 
  • Purlan

Nespresso, eftersom den gör varmt kaffe, vilket jag upplevt att många andra maskiner inte gör...

♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • 969910

Tassimo gör hett kaffe kan jag lova :)

• 3 barns mamma84
    969910 skrev 2012-02-28 12:56:11 följande:
    Tassimo gör hett kaffe kan jag lova :)
    riktigt hett hahaha
  • Severus

Har en vit Tassimo. Snygg, men jag tycker nog kaffedryckerna är lite konstiga i smaken. Teerna är goda:)

Svar på tråden Vilken är den bästa kapselmaskinen (kaffe)?