• Gizmooo

Hur länge har ni försökt bli gravida?

Jag känner mig ensam om att ha försökt bli gravid i drygt 4 år utan resultat.

Hur länge har du/ni försökt?

• Svar på tråden Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • sweasmamma

oj 4 år?? har ni fått hjäp ??

har en dotter på 3 år men försökt med syskon i 8 månader  nu , går in på försök nr 9 i dagarna

• GakkenLive

Sedan september 2009....så drygt 2.5 år.
    Ett mf 2010, annars inget.
    Tycker detta är jobbigt som fasiken. Har inga barn sedan tidigare o är nybliven 38 åring... 

• Hjärtefröjd

Vi har är oförklarligt barnlösa och har försökt i över fem år. Varken inseminationen eller IVF verkar funka för oss.

• Gizmooo

Vi har varit på utredning och de hittar inga fel på någon av oss. Måste ta tag i vikten så vi kan göra IVF.
    Tänk att man trodde att man skulle bli gravid på första försöket och  nu har det gått 4½ år.

• Desiderans

Vi har försökt ca 1,5 år...
    Genomgår utredning... och har ätit min första Pergokur.
    Fyra år är väldigt lång tid....har ni gjort någon behandling? 

• GakkenLive
    Gizmooo skrev 2012-02-27 18:33:58 följande:
    Jag känner mig ensam om att ha försökt bli gravid i drygt 4 år utan resultat.

Hur länge har du/ni försökt?
    Personligen så tycker jag då att att det är skillnad på väntan på att bli gravid då det gäller syskon,eller sitt första som man sliter med. Ok, kan vara minst lika jobbigt men ta det här rätt nu så är det en annan sak då man inte har barn alls innan.... Bara en tanke.
  • lantisen02

vi har försökt sen november 2010,
    går på utredning och väntar på ett läkarbesök nu, alla prover klara... som sagt man trodde i början att det skulle ta sig direkt typ...bara man låg lite vid en viss tidpunkt i månaden.. men ack så fel man hade... 
    Nu har man lärt sig ett och annat...men det är mkt jobbigt, alla i bekantskapen har barn el är gravida!

Vilken väntan det är hela tiden "suck"
    4 år låter lång tid, så ska väl inte klaga då eg.. men alla har sin kamp... vi får kämpa på tjejer
    Kram till alla som kämpar för ett +        

• modemorsan

Oj, vad jag lider med er. Vi har precis börjat planera syskon och jag har liksom bara i tankarna att jag ska få ett barn i början av nästan år. Att jag ska vara gravid innan sommaren eller under sommaren.. Men vet verkligen inte hur stor gåva en graviditet är. Det inser man när man läser denna tråd bland annat.. Kram & lycka till och hoppas alla får lyckan att se ett plus snart =)

• Gizmooo

Jag tycker att det är jobbigt då alla frågar om när vi ska ha barn osv. I början kom jag alltid med en vit lögn om att vi ska vänta, att vi inte vill ha eller nåt annat. Men nu säger jag nästan alltid sanningen. För vissa är det jobbigt att höra sanningen har jag märkt. Men bättre det än att bli sårad av att man kommit med en lögn. En kvinna sa att jag var alldeless för gammal så det var smart av oss att inte skaffa barn för det är inte kul för barnet att ha en gammal mamma. Jag är 34 år. Jag blev så himla ledsen av hennes ord så därefter säger jag som det är.

Svar på tråden Hur länge har ni försökt bli gravida?