• brittaw

Vi fick inte inhägna vår gård trots att där urineras

Jag har tidigare skrivit om vår centralt belägna innergård som används som pissoar om kvällar och nätter främst på fredagar och lördagar. Och jag vill tacka alla som kommit med tips hur man ska få stopp på det hela. Bäst hade ju varit att inhägna gården men detta fick föreningen avslag på. 

Det ända kommunen kom med som åtgärd var att det skulle sättas upp två skyltar vid ingångarna med lekande barn vilket de har uppfattningen ska avskräcka de som kissar. Vidare får inte föreningen anlita privata vakter för att stoppa det hela eftersom gården räknas som allmän plats. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vi fick inte inhägna vår gård trots att där urineras
  • Lena

Beslysning med rörelsedetektor? Att få strålkastarljus på sig när man ska kissa är nog inte så populärt.

• Ebba1965

ÅÅÅhhhh stackars Er. Jag vet hur det kan stinka på såna kiss-platser. Vi har ett sånt ställe i vår stad också där man kan kissa längst in på en innergård. Har själv kissat där en hel del gånger i berusat tillstånd. Då tänker man ju bra på att få kissa och inte på de som bor där.

Men som där stinker lider verkligen med er. 

• Gammtant

Kan de inte sätta upp en "bajamaja" där? Utanför er tomt alltså men i närheten. Frågar seriöst eftersom det faktum att det är ett brott tydligen inte avskräcker folk. Förstår inte att det är meningen att ni bara ska leva med det och inte får hjälp med lösningar.

• cloudberry79

Jag tycker sjukt synd om er. Eftersom jag inte bor i stad på det sättet finns det alltid en skog eller skogsdunge på gångavstånd där jag bor, så man kan kissa

Ja, vad tror ni om belysning med rörelsedetektor vid ingången?

If you love me - please don't feed me!
  • brittaw

gården är redan upplyst och den är ganska stor så det finns många ställen för kissarna att gömma sig på.

• brittaw
    Ebba1965 skrev 2012-02-27 21:42:39 följande:
    ÅÅÅhhhh stackars Er. Jag vet hur det kan stinka på såna kiss-platser. Vi har ett sånt ställe i vår stad också där man kan kissa längst in på en innergård. Har själv kissat där en hel del gånger i berusat tillstånd. Då tänker man ju bra på att få kissa och inte på de som bor där.

Men som där stinker lider verkligen med er. 
    Om du själv tycker det är fel att göra det varför utsätter du andra för det då. Så sjukt egoistiskt.
  • Ebba1965
    brittaw skrev 2012-02-27 21:55:53 följande:
    Om du själv tycker det är fel att göra det varför utsätter du andra för det då. Så sjukt egoistiskt.
    Måste man kissa så måste man och nöden har ingen lag. Ska jag kissa ute gör jag det på den mest avskilda platsen i närheten. Om detta varit din innergård hade jag gjort det där hellre än där någon kunde se mig.
  • Nape

Men, alltså ni som skriver i tråden- hur ofta kissar ni ute egentligen? Jag kan knappt komma ihåg när det hänt mig. Förmodligen under någon dygnslång fisketur med många mil till närmaste toalett. Men i tätbebyggt område? Man går väl på toaletten där de finns. Tex på krogen innan man går därifrån?

Jävligt sunkigt! TS- be lokalpressen skriva om problemet. Kan inte polisen göra en liten razzia där, ungefär samtidigt som krogarna stänger? Det sprider sig nog snabbt om 15 personer får böter där.

• pluvdo

Jag fattar inte vad trådstarten har med omröstningen att göra. Jag tror det ligger någonting annat bakom de här trådarna än att du tycker det är äckligt att folk kissar på er gård. Du verkar snarare besatt av det hela och av andras kissvanor.

• Ebba1965
    Nape skrev 2012-02-27 22:33:06 följande:
    Men, alltså ni som skriver i tråden- hur ofta kissar ni ute egentligen? Jag kan knappt komma ihåg när det hänt mig. Förmodligen under någon dygnslång fisketur med många mil till närmaste toalett. Men i tätbebyggt område? Man går väl på toaletten där de finns. Tex på krogen innan man går därifrån?

Jävligt sunkigt! TS- be lokalpressen skriva om problemet. Kan inte polisen göra en liten razzia där, ungefär samtidigt som krogarna stänger? Det sprider sig nog snabbt om 15 personer får böter där.
    kan hända ibland om kön är lång till toaletten på krogen att man behöver göra det.
Svar på tråden Vi fick inte inhägna vår gård trots att där urineras