• Anonym

Blodblandad flytning och ammar-någon annan?

Har ammat i 9 månader nu och har sedan ca en vecka tillbaka haft små små mängder blodblandad flytning. Luktfri ljusröd flytning. Ammar ca 3 gånger/dygn nu så jag helammar inte längre.
    Är det någon annan som haft likadant, eller är det så här det börjar när mensen kommer tillbaka? Kan den börja innan man slutat att amma helt?

Kan mensen komma fastän jag äter minipiller?

Eller är det svampinfektion? Gravid?

Känner mig som ett stort frågetecken.

• Svar på tråden Blodblandad flytning och ammar-någon annan?
  • Mandy1981

samma här, 9 månader och det har börjat för 2 dagar sen, har helammat fram till för 2 månader sen och ammar nu fortfarande rätt ofta, han vill så ofta helt enkelt, eftersom han vägrar napp, hade dessutom haft en riktig mens efter 4 månader, konstigt nog, sen inget mer och nu så sen 2 dagar.

Har tyvärr inget svar för dig vad det kan vara, är själv så gravid kan jag inte vara, men har hört att det är fler där mensen redan kommer tillbaks lite då och då trots amning.

• Vickan I

Att mensen kommer trots amning är inte så ovanligt. Tycker det låter som att det är den som är på gång.

• Anonym
    Mandy1981 skrev 2012-02-28 07:24:28 följande:
    samma här, 9 månader och det har börjat för 2 dagar sen, har helammat fram till för 2 månader sen och ammar nu fortfarande rätt ofta, han vill så ofta helt enkelt, eftersom han vägrar napp, hade dessutom haft en riktig mens efter 4 månader, konstigt nog, sen inget mer och nu så sen 2 dagar.

Har tyvärr inget svar för dig vad det kan vara, är själv så gravid kan jag inte vara, men har hört att det är fler där mensen redan kommer tillbaks lite då och då trots amning.
    Ja, det är inte så lätt att veta. När jag går på minipiller förväntade jag mig absolut ingen mens förrän jag slutat amma och slutat med dem. Men...man kan tydligen ha små blödningar trots minipiller. Så jag gissar att det kan vara mensen som knackar på dörren efter så lång frånvaro...och...jag måste i så fall säga att det gör mig rätt glad....känner mig levande, frisk och kvinlig! :) Hoppas det är så för dig också.
  • Anonym
    Vickan I skrev 2012-02-28 07:26:30 följande:
    Att mensen kommer trots amning är inte så ovanligt. Tycker det låter som att det är den som är på gång.
    Jag väljer att tro på ditt inlägg! :) Gör mig i så fall bara glad. Då vet jag som sagt att jag är frisk. :)
  • Mandy1981
    Anonym skrev 2012-02-28 09:30:03 följande:
    Ja, det är inte så lätt att veta. När jag går på minipiller förväntade jag mig absolut ingen mens förrän jag slutat amma och slutat med dem. Men...man kan tydligen ha små blödningar trots minipiller. Så jag gissar att det kan vara mensen som knackar på dörren efter så lång frånvaro...och...jag måste i så fall säga att det gör mig rätt glad....känner mig levande, frisk och kvinlig! :) Hoppas det är så för dig också.
    ja, glad å glad. Är ju inte det kulaste att läcka, men man vet att allt funkar, så det är bra. Har läst mååånga trådar om det och det är jätte många som har fått mens trots amning, man kan ju oxå bli gravid trots amning, så...
Svar på tråden Blodblandad flytning och ammar-någon annan?