• elio

Bra pip-mugg?

Hej!

Jag letar efter en bra mugg med pip som inte droppar men som ändå har ett bra flöde, till min 20-månaders. Vi har en mugg som heter Cow Cup (se länk i slutet av inlägget) som maken köpte i England när sonen var nyfödd, som en kul grej. När sonen sedan blev gammal nog att dricka ur en pip-mugg så upptäckte vi hur otroligt bra den var, fast då var det för sent - muggen har slutat tillverkas/säljas. :(

Vi har en massa olika pip-muggar hemma men ingen är riktigt lika bra; antingen har de en massa olika "inlägg" i locket för att få fram det där dropp-stoppet (dels så är det mer att diska, dels så lossnar de gärna i tid och otid), eller så går flödes så otroligt segt att sonen tröttnar (har själv testat dem och jäklar vad man får suga!). Tyvärr är han fortfarande för ung för att dricka utan lock då han ofta går runt med muggen, kastar den eller håller den uppochner.

Så, någon som har en superbra mugg hemma som de kan tipsa om? Som är relativt lätt att få tag på?

Länk till vår Cow Cup: www.amazon.co.uk/Amadeus-5031438003405-Cow-Cup/dp/B001AUF2I4

• Svar på tråden Bra pip-mugg?
  • Charlene

Har haft samma problem, du ska bara veta hur många muggar och flaskor jag har köpt men nu har vi hittat rätt, det är ingen mugg utan sportflaska,har spill ej funktion men man behöver inte suga så mycket för att få igång flödet. Min pojke drycket massor med vatten nu och jag slipper springa efter honom för att torka vatten från golvet.

www.littlekidscorner.se/en/product/1352/Sportflaska-Spill-ej-Nuby-300-ml-BPA-FRI-Blandade-farger

• Pyttismamman

Tupperwares pipmugg är jättebra tycker jag!  Och så finns Avents pipmuggsflaskor (i vanliga mataffärer) som också är spillfria och man kan välja om man vill ha handtag eller inte på dem.

• Atamon
    Wilmis07 skrev 2012-02-28 22:37:46 följande:
    www.littlekidscorner.se/sv/product/1636/Drick...  Denna är superbra.
    Den har vi och den fungerar bra! har Avents också, hörde ihop med bröstpumpen, den gillar inte dottern överdrivet mycket, hon har haft svårt att få till det där med dropp-stoppet och gillar inte själva nappen (att det fungerar så bra med NUK är förmodligen för att NUKs nappar är det enda som duger också) 
  • IsobeII

Tycker både Tupperware och Tommee Tippee är bra, dottern har för vana att trycka pipen i bordet och då funkar inte TW och liknande modeller med silikonpip för då blir det en mindre sjö.
    Därför tycker jag TT är toppen den är mjuk och hon måste ändå inte suga jättehårt. Annars tycker jag att dom vanliga Esska glasen med lock funkar bra om man inte måste ha mjuk pip.
    Min dotter är 14mån.

Svar på tråden Bra pip-mugg?