• Anonym (Koda)

    Kondom, hur känns det?

    Hur är det nu, känns det nån skillnad när man har kondom eller ej? Jag hör alltid av tjejer att "det känns inte aaaaalls" medan killar tycker det är som att äta kola med papper på. Själv är jag tjej och KAN inte ha sex med kondom då det är fruktansvärt obekvämt, det enda jag känner är kondomen som skrynklar sig och skaver. Avstår hellre från sex eller har anal/oralsex istället (så länge det inte finns könssjukdomar).

    Skriv gärna om ni är tjej/kille också.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kondom, hur känns det?
  • Anonym (Vet inte.)

    Jag vet inte riktigt. Jag har inte använt kondom sedan den tiden när jag var ung och kåt och riktigt våt. Då var den lite plastig först, men absolut inget jag tänkte på medan vi höll på. Nu när jag inte blir lika våt längre så skulle jag förmodligen märka den mer. Det värsta med kondomer tyckte jag var att de luktade så jäkla illa. Men det var det förstås värt!

  • Anonym (Koda)

    Första månaderna som jag hade sex använde jag kondom. Har samma partner nu men har övergått till p-piller och första gången vi körde utan kondom kändes det verkligen vad jag missat under hela tiden. Kände värme, mjukhet, våthet, ALLT. Kände inget av det när vi använde kondom.

  • Anghammarad

    Jag skrev annat. Det är självklart inte så att kondomen förstör hela sexet men visst känns det mindre för mig som man med kondom än utan.

  • Anonym (Helt ok)

    För mig som man känns det mindre med kondom under samlaget, men när det går är det lika skönt i alla fall. När jag var yngre var det ibland en fördel med kondom eftersom det inte gick lika fort då, men ibland var det också svårt att komma fram till utlösning. Med åren har det blivit svårare att komma överhuvudtaget och speciellt med kondom, men nu har jag hittat en extra tunn modell som funkar. Det tar länge för mig att komma fram till utlösning, men det lyckas de flesta gånger. Också för min fru är de tunna kondomerna skönare. Tidigare, med "vanliga" kondomer, blev hon oftast utan orgasm, men nu med de tunnare går det i alla fall ibland för henne. Delvis beror det kanske på att samlagen tar längre tid för mig nu. Sammanfattningsvis så är det skönare utan för både frun och mig, men med de tunnare kondomerna är det ingen avgörande skillnad. 

  • Anonym

    Jag är tjej och tycker det är skönare med kondom. Speciellt såna som är lite knottriga. Kör hellre med kondom än utan. 

  • Anonym

    Jag röstade på Annat.
    Det beror liksom helt på vilken typ av kondom det är och vem partnern är.

  • Lufsan

    Låg mellan "det känns annorlunda" och att "det förstör hela sexet". För mig är det otroligt svårt att komma när min sambo har kondom. Jag tycker att det känns plastigt och opersonligt. Jag vet ju hur han känns och med kondom känns det som en dildo nästan. Mycket trist. Men kan stå ut med det. 


    En dag i sänder.
  • Anonym

    Helt ok: Tjejer kan oftast inte få orgasm bara genom penetration, så om din tjej kommer ibland är det kanske för att hon tar på sig själv samtidigt. Om inte så är det definitivt ett tips! För ush vad trist det är att komma IBLAND när killen kommer varje gång. Och dessutom kan du smeka klitoris medan du penetrerar henne från sidan eller framifrån, då lär nog orgasmerna stiga till lika många som du får!

Svar på tråden Kondom, hur känns det?