• straw2008

    Kan man shoppa i turkiet ?

    Vi åker till turkiet SIDE i Maj o jag undrar om det finns någon bra shopping där ? Köper inte krimskrams o kraffs här hemma så jag är inte intresserad av att göra det där heller... alltså inga marknader med blekta bikinis o lerfat Har märkt at talla zaras kläder tillverkas i turkiet, då borde det ju finnas zara där ? Billigt dyrt ? BRA märkeskopior finns det ?


    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Kan man shoppa i turkiet ?
  • katalysator

    Side är ju väldigt mycket turisthåla... Har du möjlighet att ta dig till någon lite större ort, t.ex. Antalya, så hittar du flera köpcenter där "vanliga" människor handlar sina kläder Flört

  • straw2008

    Ok jag ville mest veta hur mkt jag ska ta med, pengar alltså. Jag åker för att slappa så jag tror inte jag kommer göra några shoppingutflykter :)


    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Frida73

    I Side kan man shoppa vid t.ex. Marias Kläder eller Turkiska Ullared   Kvaliteten är skiftande, både bra och mindre bra finns förstås. Vi köpte rätt mycket vid Marias Kläder och en del var verkligen jättebra kvalitet! Mycket använt och tvättat vid det här laget.

    Större shoppinginköp har jag betalat med mitt vanliga betalkort på plats där. Har inte burit med kontanter dit för eventuell shopping.

  • Veladis

    Skulel bara vilja tillägga att bara för att något tillverkas i ett land så betyder inte det att varan/märket finns tillgängligt där. Bara att det är billigt att tillverka den där, förmodligen, och därför har företaget lagt sin produktion där.

  • straw2008
    Veladis skrev 2012-03-02 18:19:48 följande:
    Skulel bara vilja tillägga att bara för att något tillverkas i ett land så betyder inte det att varan/märket finns tillgängligt där. Bara att det är billigt att tillverka den där, förmodligen, och därför har företaget lagt sin produktion där.
    Absolut det vet jag !
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Ejin

    det finns horder av märkes kopior av allt i Turkiet. Kvaliten är dock ganska varierad, Dvs ofta kass... jag lyckades dock shoppa upp ett par tusen iaf. Köpte allt från skor till jeans. Skorna har jag än och det var typ 2 år sedan, lika med jeansen...

Svar på tråden Kan man shoppa i turkiet ?