• willina

solskyddskläder till bebisar-var kan man köpa sådana?

Jag resa utomlands med min då 7 månaders bebis, och för att skydda honom mot solen vill jag köpa kläder med uv-skydd. Vet någon var man kan köpa sådana kläder till ?

• Svar på tråden solskyddskläder till bebisar-var kan man köpa sådana?
  • OopsyDaisy

Jag har sett såna på Polarn & Pyret.

• OopsyDaisy

Och Babyland kom jag på!

• mludvigs

Alla de vanliga baby-affärerna brukar ha men jag har just varit runt och letat till vår son men det var slut i ganska många affärer och de skulle inte få in förräns våren. Som tur var hittade jag tillslut på ett Babyland! Annars hade jag beställt på nätet!

• MariaH

Då det är dåligt med storlekar i affärerna så tipsar jag om några internetsajter där du kan beställa. Här finns både kläder, kepsar och vissa har även solglasögon.
    www.sunmate.org
    www.sunblock.se
    www.aussies-finest.se

Vissa kläder tål även klor bättre, vilket kan vara bra att tänka efter om man behöver eller inte.

• moppet

Jag beställde från sunmate. Det var bra service och passade på när det var rea också så det blev lite billigare än i affären. Beställde både babyset, dvs hel overall men även byxa och tröja med lång ärm för även underarmarna och underbenen behöver ju skyddas.

Vi har inte varit iväg än, hoppas det blir av..., så jag kan inte säga något om funktion eller passform men kläderna verkar bra.

Svar på tråden solskyddskläder till bebisar-var kan man köpa sådana?