• Anonym (Novis)

Fruhippa, förslag på aktiviteter?

La den i känsliga rummet ifall bruden ifråga ser tråden Skrattande

Har en kompis som gift sig i hemlighet och nu är vi några som vill ordna en fruhippa åt henne.

Vi ska träffas nästa vecka och planera. Alla ska ha lite olika förslag med sig till träffen... Nu till problemet; Jag kommer inte på nånting!!

Bruden är ganska "hålligångig", många järn i elden och inte rädd för att testa grejer.

Kriterier.
    *Billigt (då flera är arbetslösa och föräldralediga)
    *I eller omkring Göteborg
    *Inte vara beroende av bil
    *Till våren/försommaren
    *inte beroende av visst antal deltagare( då vi ev. bjuder in fler tjejer när allt är spikat)
    Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Fruhippa, förslag på aktiviteter?
  • Khaleesi

Hm. Det låter ju som någon form av vårpicknick i centrala Göteborg, om man ska uppfylla alla de där kriterierna.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Novis)

Ok. Ser att det kan vara svårt...Skrattande.
    Men dom två första är viktigast!

Och billigt är ju olika för alla men max en 500-ing per pers. Per aktivitet då alltså, kan ju få plats flera aktiviteter under dagen...

• Anonym

Laserdome eller nåt sånt ställe med typ 5-kamp?

• ego

Allt som känns välplanerat och gjord speciellt till henne kommer säkert att uppskattas!

En tipsrunda som handlar om tjejen själv och hennes man. 

I början ger en person henne en mobil och hon får sms med typ gåtor var hon ska ta vägen och på varje ny plats står nya deltagare i hennes hippa. 

Hon får en bok med uppgifter som ger olika poäng och hon kan själv välja vilka uppgifter hon vill göra.

Under hela dagen/kvällen/natten så se till att ALLA filmar och tar massa kort, spara kvitton och allt möjligt sånt och gör sen ett riktigt fint album med text, bilder och allt annat. Ge albumet under en kväll någon månad senare när ni samlas igen för en middag och passa även på då att visa alla filmsekvenser ni spelat in.  

Det var några förslag iaf Glad 

• Anonym (Novis)

Bra tips!

Det om mobilen lät jättekul!

Men fortsätt tipsa!

• Hasselnöt

´Vad är fruhippa för något? Är det ett ord du hittat på själv?

• Anonym (Novis)

Fruhippa är som en möhippa fast efter bröllopet då bruden inte är en mö längre!
    Inget eget hittepåord men kanske inte så vanligt...

• Anonym (hemlig)

Jag är i samma sits som du!
    Ska också ordna en FruHippa och har spånat i månader nu!
    Samma här, inte jätte stor budget.

Men än så länge tänker jag såhär:
    Jag hämtar henne på morgonen och ber hennes man packa ner vissa saker.
    Sedan åker vi in till stan där hon får ledtrådar om vart hon ska bege sig.
    Vid varje stopp står en tjej som ansluter till sällskapet.
    Tilllslut är vi kanske ett gäng på 10-20 tjejer.

In på ett fik eller picnic beroende på vädret.
    Här ska alla ha köpt med sig en liten billig present som representerar denna och deras vänskap, alla presenter ligger i en korg - hon ska öppna presenterna och gissa vem som köpt den. 
    (SKIT kul!! Detta fick jag göra på min hippa, svårare än man tror!)

Sedan får hon berätta hur hon känner alla.

Efter detta tar vi oss till kvällens övernattningsställe, om det blir hos en av oss eller typ vandrar hem får vi se då...
    Vi gör oss i ordning för en "gala kväll" Dricker skumpa och här vill jag att hon ska få göra lite roliga saker också - vad???

Sedan ut på stan i våra finaste kläder - äter middag och sedan går vi på VIP bion som hon älskar.

Hon är inte JÄTTE crazy av sig så tänker att detta blir en bra blandning.
    VIP bion är bra för där har dem ju bar så vi håller igång.

Sedan hem till övernattningstället igen och fortsätter kvällen här.

Vad tror ni??
    Andra förslag?

Svar på tråden Fruhippa, förslag på aktiviteter?