Två katter, den ena ignorerar nu mig och spinner inte längre :( varför?? kattkunniga..
Hej jag har en katt som är 7 månader, en hane, han har precis fått en kompis som är en liten snutte på 13 veckor, han är jätte gullig, snäll och lekfull, de har aldrig en enda gång fräst åt varandra sedan jag skaffade lillen för en vecka sedan, otroligt för det trodde jag verkligen de skulle göra !
Den store visar respekt för den lille och det verkar som han känner att det är en unge som inte är värd att visa sig "större" mot, eller hur katter nu tänker. de busar en del och min store vill till o med gosa ibland men den lille hoppar oftast iväg o är istället nyfiken på allt runt omkring, den store ligger o glor på alla hans upptåg :)
i vilket fall till problemet :
min store kisse på 7 månader, han har varit världens mest sällskapliga, keliga katt, gått efter oss vart vi än gått i lägenheten, är man på toa lägger han sig i tvättkorgen och hoppar snabbt ner när man går ut, ligger i soffan tätt intill och han spinner såfort man tar på honom. riktig social liten katt.
sen den lille kom så ignorerar han mig och min sambo, han går inte efter oss, han lägger sig inte bredvid, han går undan om jag ska klappa han, han vänder bort huvudet och han verkar sur. jag har hört att katter kan bli avundsjuka =?? men sedan har jag läst en expert som skrev att de inte tänker så, de kan inte bli avundsjuka.
Och vi kelar varken mer eller mindre med någon av dom ! pluss att han itne heller verkar vara tjurig på den lille utan verkar tycka det är roligt.
har han helt plötsligt blivit sur på mig eller självständig ellr nåt ??
hur fan tänker en katt inte vet jag , jag vill han ska må bra och nu skiter han i mig