Gran canaria, Tenneriffa, Grekland, Cypern i höst? Vilket = Bäst?
Vilket land är bäst att åka till?
Tänkte då i september men vilket land av Grand canaria, Tenneriffa, Grekland eller Cypern???
OBS: Barnfamilj är vi
Vilket land är bäst att åka till?
Tänkte då i september men vilket land av Grand canaria, Tenneriffa, Grekland eller Cypern???
OBS: Barnfamilj är vi
Oj, det beror ju på vad man gillar, vad ni vill göra osv.
I september är det ju fortfarande varmt i södra Europa. Vill man åka senare kanske kanarieöarna är att föredra.
Finns mycket fint att se både på Gran Canaria och Teneriffa; vackra vandringar i bergen osv.
Grekland är ju stort och där finns hur mycket olika ställen som helst att välja på.
Cypern har jag aldrig varit...
Vad vill ni ha ut av resan?
Hur menar ni med "bäst"? Vilken ålder är barnen?
Billigast Grekland - dyrast Cypern. Allt är dyrt på Cypern.
Varmast gissar jag på Cypern, åker ni helt i början av sept. kan det vara jättevarmt (hela aug. är det runt 40 grader! Varje år) Åker ni i slutet på sept. hade jag inte valt Grekland, svalt.
Cypern har nästan allt, underbara stränder, turkost hav! Massa utflyktsmål om ni ska göra sådant. Men grönt är inte Cypern. Även om jag gillar Cypern tycker jag den cypriotiska maten är en "B-variant" av den grekiska.
Vill ni "pittoreskt", mysigt - Grekland! Folket, maten... och vilken natur ni vill ha väljer ni själva (finns ju så många öar!) Jag älskar gröna Korfu!
Kanarieöarna innebär längre flygtid och de finns ju alltid kvar - på vintern... ; ) Mkt bra priser på skor på Kanarieöarna! Köpte bra märkes-gummiskor till barnen (skinn) på Teneriffa nyss! (Viss teknik ska vara billigt också) Spansk mat & vin är gott!
(Har man små barn är ofta hotellet en viktig del av resan, tex att det finns bra pool, nära havet, kanske en barnklubb. Jag älskar havet men vi har ändå hamnat mest vid poolen ; )
/Marie
Våra barn är nu 3mån upp till 6½ år. Så dom kommer då vid resan i sep i såfall vara 9-7år gamla
Har besökt alla dessa ställen/länder, som du räknat upp i din rubrik.
Skulle personligen välja Grekland eller Cypern.
Ni kommer troligtvis få det varmast på Cypern, även i Grekland.
Gran Canaria och Teneriffa är ju inte lika solsäkert, fast under hösten är det ju relativt bra väder där ändå.
Varit på Kreta och Rhodos i Grekland, och i Ayia Napa på Cypern.
Jättefina ställen allihopa.
Lycka till!