• skrollan38

MammaFitness

Jag undrar bara om någon har provat på Olga Rönnbergs (tränaren i Biggest Loser) MammaFitness. Hon har ju en egen träningssida, inriktade på gravida och nyblivna mammor.
    Erfarenheter?

• Svar på tråden MammaFitness
  • mianyckelpiga

Jag har henne som pt. Nu är inte jag överviktig men hade delar jag ville förbättra. Har fått jättebra resultat på två månader. Har aldrig ätit så ofta som jag gör nu och tränat så pass lite/sällan och ändå fått dessa resultat!

• skrollan38

Har läst lite nu och tycker många har varit väldigt missnöjda med henne... Jag funderade lite på hennes Magcoaching, om den skulle hjälpa min gravidmage och dåliga rygg.
    Men låter ju jättebra det du skrev iaf! :)

• mianyckelpiga
    skrollan38 skrev 2012-02-28 20:01:42 följande:
    Har läst lite nu och tycker många har varit väldigt missnöjda med henne... Jag funderade lite på hennes Magcoaching, om den skulle hjälpa min gravidmage och dåliga rygg. Men låter ju jättebra det du skrev iaf! :)

Vad harven varit missnöjda med?
  • ljusning

För mig funkade det jättebra, fick grymt bra resultat efter sex veckors magcoachning!

Upplevde dock att det kändes som att hon tagit på sig lite för många kunder.. Ibland kunde svar på frågor och feedback dröja..

• mianyckelpiga

Det är ju inte som att ha en pt live som följer med till träningen och är med och pushar bredvid och ser till att du gör det du ska. Det kräver en hel del självdisiplin, då man ska rapportera all föda man stoppar i sig samt all träning. Rapporterar man inte sanningen så är det ju bara en själv som förlorar på det, både ekonomiskt och resultatmässigt. Vet inte hur funktionen fungerade tidigare, men numera får man en inloggning till en egen sida där allt rapporteras och meddelande till skickas till henne. tycker det fungerar ok med hennes svar.

• skrollan38

Jag kommer inte ihåg exakt vad som var felen, men där jag läste så hade hon varit pt. Och det kan ju vara utmanande via datorn. Det var väl just som det skrevs här att det kändes som hon tagit på sig lite för mycket och att det kändes opersonligt..... Men i dagens läge kan jag dock tänka mig att hon har det körigt efter all publicitet i Biggest loser.
    Det är väl som med allt annat oxå, att vissa har jätte positiva upplevelser medan en del kan ha negativa....
    Men det är ju roligt att ni har varit nöjda! Kanske man skulle våga satsa? Har en kompis nu som just kört igång magträningen, så skall kolla hur det går för henne först. :)

• skrollan38
    ljusning skrev 2012-02-28 23:11:48 följande:
    För mig funkade det jättebra, fick grymt bra resultat efter sex veckors magcoachning!

Upplevde dock att det kändes som att hon tagit på sig lite för många kunder.. Ibland kunde svar på frågor och feedback dröja..
    Hur gick det till då, mera praktiskt? Vilken sorts träning, mat osv...
  • ljusning

Magcoachningen består av tre delar; magträningen, kost och träning! Allt får du skickat till dig som pdf-fil, väldigt pedagogiskt, tydligt och bra!

På din sida för du träningsdagbok och kostdagbok som du fortlöpande får feedback på! Håller med om att det krävs en del självdisciplin..

För mig var det klart värt det, en riktig kickstart som jag inte tagit tag i själv.. Man vill ju prestera när man betalat för det!
    Lycka till!

• mianyckelpiga
    skrollan38 skrev 2012-02-29 22:54:17 följande:
    Hur gick det till då, mera praktiskt? Vilken sorts träning, mat osv...
    Man får en matlista på föda som hon vet fungerar. Detta ska man hålla sig till, men man får tre mindre fria måltider eller en fri måltid/vecka. På "min sida" rapporterar man vad man ätit och när man ätit. Kosten är den viktigaste delen. När hon ser att den fungerar får man träningsprogram med text och bilder. Även detta ska man rapportera. Man får feedback på kost och träning löpande. Mycket fokus ligger på träning hemma, då hon mest riktar sig till mammor (som kanske inte alltid har tid att åka till gym). Träningen är styrka och cardio i olika upplägg.
  • mianyckelpiga
    FruOlsson1 skrev 2012-02-29 23:35:38 följande:
    Får man fråga hur mkt det kostar?
    990 kr första månaden och 650 kr/ förlängningsmånad.
  • gavagai

Jag har provat hennes PT-koncept. Liksom många andra som skrivit här så upplevde jag att träningen var väldigt opersonlig för att vara "personlig träning". Grundprogrammet jag fick vad gällde mat tyckte jag var helt o.k., och även det lilla jag hann få av träningsprogram (jag var bara med en månad), men hennes respons var väldigt fåordig, och den var också opersonlig och ganska intetsägande, inte anpassad efter just de problem och frågeställningar som jag hade.

• skrollan38

Efter många om och men (lite knepigt med finskt per.signum ;) ) köpte jag jag magcoaching-programmet. I mitten av april börjar mitt nya liv. Få se hur det blir? :D

Svar på tråden MammaFitness