• marixma

Vad har ni för sparkonto och vad skulle du göra om du var jag?

Jag har sparat pengar i en burk i några år nu, och det visade sig visst att det inte var några hundra, utan några tusen. 20 tusen faktiskt. Nu vill jag ju sätta in dom på ett sparkonto. Jag vill inte placera pengarna, och jag vill kunna ta ut dom när jag vill utan kostnad. Men jag vill ju gärna se dom växa med lite ränta? Idag har jag Nordeas kapitalkonto och där är räntan 0,55 %.

Vad har ni för sparande och vilken bank? Jag kan tänka mig att byta bank från Nordea. 

Tacksam för tips.     

• Svar på tråden Vad har ni för sparkonto och vad skulle du göra om du var jag?
  • nevermind

Puffar, jag är också nyfiken.

Jag har mina sparpengar hos Ica-Banken, räntan är 2,25%.

• Gabzan

Jag har pengarna hos SBAB. Där är räntan 3 % eller 3,25 % om du har bolån oxå. Inga avgifter å fria uttag

• majlinsa

Jag har hoist för sparpengarna. Svårt att nalla när det tar någon dag att få över pengarna..

• tsm

Jag har tidigare testat både Swedbank och Handelsbanken, men inte varit nöjd.
    Har icabanken till ALLA mina konton (3 st).

Ett STORT minus för icabanken är dock att dom inte ger lån till jordburksfastigheter =/  Alltså lån får man juh, men inte till den förmånliga räntan dom gör reklam för på bolån. 

http://www.icabanken.se/bankkonto/sparkonto/

Vem som helst kan nu starta ett flexibelt sparkonto hos oss, med bra ränta från första kronan.

Med ICA Bankens sparkonto får du:

i ränta från första kronan2 % Kontroll över pengarna via Internet och telefon Fria uttag
  • tina03

vi har ett framtidskonto på HSB med 2,7%ränta. det är låst 12 månader framöver och sen är det fritt att ta ut.. :)

• Madick

Hoist har jag som ger bäst ränta och fortfarande har bankgaranti, dessutom fria uttag. Sparar en mindre del på Akelius, det är max 50.000 kr där och ingen bankgaranti, men högre ränta, bara 2 fria uttag per år.

• Madick

Hoist har nu 3,15%.
    Akelius 4% på obundet, bundet 12 mån 5%.

• Selaine

Swedbanks framtidskonto 1,95 %
    Marginalen 2,5 %

• eMund
    Gabzan skrev 2012-03-05 12:42:17 följande:
    Jag har pengarna hos SBAB. Där är räntan 3 % eller 3,25 % om du har bolån oxå. Inga avgifter å fria uttag

Rekommenderar SBAB 3% är fettbra! Avråder från Swedbank när du ska spara. Då funkar burken lika bra.
  • Spanjoren

Lite sent ute kanske...Tungan ute

Jag har övergett banken helt och hållet. I realiteten är 2-3% ränta negativ ränta när man inser att den officiella inflationen är båg. 

Det jag vill spara köper jag guld för, det jag vill investera/spekulera med köper jag silver för. Man har kontroll över sitt sparande, det finns ingen motpartsrisk och de trista överraskningarna har hittills lyst med sin frånvaro.

Det finns ett par handlare i Sverige men jag föredrar www.libertysilver.se/javascript:mctmp(0);

C´est la vie pero no se la toque
Svar på tråden Vad har ni för sparkonto och vad skulle du göra om du var jag?