Hur betala genom nätet?? Maestro
Tänkte beställa en sak genom nätet det står att dom accepterar maestro kort som jag har.. Men jag har aldrig betalat med kort på nätet och e lite lost på vilka nr jag ska fylla i osv någon som kan detta kanske?
Tänkte beställa en sak genom nätet det står att dom accepterar maestro kort som jag har.. Men jag har aldrig betalat med kort på nätet och e lite lost på vilka nr jag ska fylla i osv någon som kan detta kanske?
Det brukar vara kortnumret, utgångsdatum på kortet och CVC-kod som är en tresiffrig kod som vanligtvis står på baksidan (där man skriver sin signatur).
Utöver det så kan det vara så att din bank har en extra säkerhetsåtgärd, då måste du gå in på banken/internetbanken och aktivera det.
Mitt förslag är att du helt enkelt kontaktar din bank om du är osäker.
Det brukar ju stå klart och tydligt när man betalar vad du ska fylla i.
Det brukar vara det långa numret på framsidan samt det som talar om hur länge kortet är giltigt sen på baksidan av kortet finns ett cvr nummer som är 3 -siffrigt som ska fyllas i...
Saken är den bara att när jag skriver in det långa numret på framsidan så står det att de är fel? Och på baksidan finns bara en fem siffrig kod :/
Vi måste använda bankkortet i internetdosan vid internetköp , har Handelsbanken ! Är di säker på att ditt kort funkar till det. ? Jag har det kortet men det kan man inte betala via nätet med , bara visa o MasterCard vad jag har sett o vi handlar ofta via nätet !
Det går inte att handla på internet med ett Maestro kort. (jobbar på bank så jag vet) Min rekommendation är att du skaffar ett Visa.
Råd och Tips
Råd och Tips
Swedbanks tjänst e-kort är superbra.
Använd ALDRIG skarpa (de på det fysiska kortet) kreditkortsnummer på Internet!