• Ella09

Hur betala genom nätet?? Maestro

Tänkte beställa en sak genom nätet det står att dom accepterar maestro kort som jag har.. Men jag har aldrig betalat med kort på nätet och e lite lost på vilka nr jag ska fylla i osv någon som kan detta kanske?

• Svar på tråden Hur betala genom nätet?? Maestro
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Det brukar vara kortnumret, utgångsdatum på kortet och CVC-kod som är en tresiffrig kod som vanligtvis står på baksidan (där man skriver sin signatur).

Utöver det så kan det vara så att din bank har en extra säkerhetsåtgärd, då måste du gå in på banken/internetbanken och aktivera det.

Mitt förslag är att du helt enkelt kontaktar din bank om du är osäker.

I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Frontline

Det brukar ju stå klart och tydligt när man betalar vad du ska fylla i.
    Det brukar vara det långa numret på framsidan samt det som talar om hur länge kortet är giltigt sen på baksidan av kortet finns ett cvr nummer som är 3 -siffrigt som ska fyllas i...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Ella09

Saken är den bara att när jag skriver in det långa numret på framsidan så står det att de är fel? Och på baksidan finns bara en fem siffrig kod :/

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Ella09 skrev 2012-02-28 18:09:55 följande:
    Saken är den bara att när jag skriver in det långa numret på framsidan så står det att de är fel? Och på baksidan finns bara en fem siffrig kod :/
    Det är de tre sista siffrorna som ska skrivas i. Alltså de på baksidan. I varje fall på Visa, jag vet inte riktigt hur det fungerar med Maestro men det kan du se på din bank.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Frontline
    Ella09 skrev 2012-02-28 18:09:55 följande:
    Har ju inget sådant kort själv utan ett visa.
    Men numret på framsidan ska man slå in utan mellanslag och det kanske är 5 siffror på baksidan på det kortet som ska slås in...
  • 969910

Vi måste använda bankkortet i internetdosan vid internetköp , har Handelsbanken ! Är di säker på att ditt kort funkar till det. ? Jag har det kortet men det kan man inte betala via nätet med , bara visa o MasterCard vad jag har sett o vi handlar ofta via nätet !

• Emma2009

Det går inte att handla på internet med ett Maestro kort. (jobbar på bank så jag vet) Min rekommendation är att du skaffar ett Visa.

• Frontline
    Emma2009 skrev 2012-02-28 19:09:59 följande:
    Det går inte att handla på internet med ett Maestro kort. (jobbar på bank så jag vet) Min rekommendation är att du skaffar ett Visa.
    På Swedbanks hemsida står det så här...
    www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/bankkort-maestro/index.htm

Råd och Tips

I många butiker kan du passa på att ta ut kontanter samtidigt som du betalar med kortet, genom att be om att få höja köpbeloppet. Tänk på att ditt Bankkort Maestro är en värdehandling. Det är därför viktigt att kortet hanteras på ett säkert sätt.    Förvara aldrig kort och kod tillsammans. Bankkort Maestro innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner bland annat avbeställningsskydd för resor i hela världen, e-kort för säkra köp på Internet, snabbsaldo i mobiltelefonen, årssammandrag och tilläggstjänsten Assistans Så enligt dom går det att handla på nätet,,
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Frontline skrev 2012-02-28 19:15:16 följande:
    På Swedbanks hemsida står det så här...
    www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/k...

Råd och Tips

I många butiker kan du passa på att ta ut kontanter samtidigt som du betalar med kortet, genom att be om att få höja köpbeloppet. Tänk på att ditt Bankkort Maestro är en värdehandling. Det är därför viktigt att kortet hanteras på ett säkert sätt.    Förvara aldrig kort och kod tillsammans. Bankkort Maestro innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner bland annat avbeställningsskydd för resor i hela världen, e-kort för säkra köp på Internet, snabbsaldo i mobiltelefonen, årssammandrag och tilläggstjänsten Assistans Så enligt dom går det att handla på nätet,,
    E-kort innebär att man gör ett elektroniskt kort, man sätter en maxsumma och giltighetstid och så får man ett virtuellt kort.

Så att man kan handla med e-kort betyder inte att Maestro fungerar utan då får man först göra ett e-kort (som har ett helt annat nummer).
  • Pappa G

Swedbanks tjänst e-kort är superbra.
    Använd ALDRIG skarpa (de på det fysiska kortet) kreditkortsnummer på Internet!

• Frontline
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-02-28 19:17:54 följande:
    E-kort innebär att man gör ett elektroniskt kort, man sätter en maxsumma och giltighetstid och så får man ett virtuellt kort.

Så att man kan handla med e-kort betyder inte att Maestro fungerar utan då får man först göra ett e-kort (som har ett helt annat nummer).
    Ja du har givetvis rätt i det, det var jag som tänkte galet.
    Kör ofta själv med e-kort men det händer ibland att det inte går med det.

Köpte biljetter en gång på ticnet och när jag skulle hämta ut dom på ett ombud gick det inte för att
    det var betalat med e-kort, det stod på deras hemsida men jag missa det, betala gick bra men hämta ut var kört...
Svar på tråden Hur betala genom nätet?? Maestro