• Heart

Vaxa ögonbrynen? dåligt eller bra? skillnad? Värt?

Hej!

Jag brukar gå till en salong för att plocka ögonbrynen, färga samt vaxa eftersom jag själv inte är bra på att plocka brynen.

Tänkte boka en tid nu i vecka, Men jag undrar om det är värt att vaxa också? Har alltid gjort det när jag varit dit..
    Hon vaxar där hon plockat (så alla små hår osv försvinner) men är det någon skillnad om man inte vaxar? är det lika bra att vaxa eller ja vad har ni för råd?
    Färga brynen kostar 195;-
    Plocka brynen kostar 195;-
    Vaxa 100;-
    (Har ett presentkort där nu 450;-, som jag fått i present)

• Svar på tråden Vaxa ögonbrynen? dåligt eller bra? skillnad? Värt?
  • Anonym

Jo det är sant, Men när jag gör det plockar hon först, sen vaxar.

Men är det någon märkbar skillnad på att även vaxa?

• ettplustack

Så du får betala extra för att vaxa bort småhåren ? Vilken dålig salong. Jag betalar max 300 kr och få får jag plock, färg på fransar och bryn. Men jag tycker att vaxa är absolut bäst men hade aldrig betalat extra för det, då hade jag nöjt mig med pincett =)

• PikkuMyy

Jag är hudterapeut och kan inte förstå varför man plockar innan man vaxar...? Man får ju bort alla strån när man vaxar! Jag föredrar helt klart att vaxa då man får bort "fjun" som ofta syns annars om man är sminkad. Och så tycker jag att det är snyggt om man gör det över brynet också. De flesta har strån som växer utanför.

• Minne00

Jag hamnade hos en underbar tjeje på min salong som använde sig av tråd för att bli av med fjunen och pincett för resten, hon la på någon kräm innan så jag kände absolut inget alls óch det häll sig väldigt länge!
    Klart värt att prova! 

• white trash mia

Får man fråga varför man betalar för att FÄRGA ögonbrynen istället för att göra det själv?

• ettplustack
    white trash mia skrev 2012-02-29 09:11:26 följande:
    Får man fråga varför man betalar för att FÄRGA ögonbrynen istället för att göra det själv?

Jag gör det för att jag vill ha hjälp med plockning och sen är det otroligt skönt att få befinna sig i en spamiljö en stund. Man känner sig så väl omhändertagen och hittar ett lugn i vardagen, därför gör jag det =)
  • Anonym
    white trash mia skrev 2012-02-29 09:11:26 följande:
    oj,jag har då sett mååånga skräckexemplar på de som tänkt som dig och misslyckats totalt=)
  • CeciliaMaria82

När man färjar, är det bara själva håret som får färg eller är det som utfyllnad för hela ögonbrynet? Har nämligen partier med lite glesare hår...

• ettplustack
    CeciliaMaria82 skrev 2012-03-01 08:26:56 följande:
    När man färjar, är det bara själva håret som får färg eller är det som utfyllnad för hela ögonbrynet? Har nämligen partier med lite glesare hår...

Endast håret.det andra får du nog måla med penna ;)
  • white trash mia
    ettplustack skrev 2012-02-29 21:20:24 följande:

Jag gör det för att jag vill ha hjälp med plockning och sen är det otroligt skönt att få befinna sig i en spamiljö en stund. Man känner sig så väl omhändertagen och hittar ett lugn i vardagen, därför gör jag det =)

Jag färgar mina själv men har plockat/trådat dem på salong. Varför måste de färgas på salongen bara för att de plockas?
  • white trash mia
    Anonym skrev 2012-02-29 22:50:26 följande:
    oj,jag har då sett mååånga skräckexemplar på de som tänkt som dig och misslyckats totalt=)

För att det blir för mörkt?

Jag köper svart färg och då kan det liksom intte bli mer än svart... Vad kan gå fel liksom. Men om man vill ha ljusbruna bryn eller något så kanske det är svårare?

"Tänkt som dig"? Jag har färgat mina själv i tio år.
  • ettplustack
    white trash mia skrev 2012-03-05 10:30:07 följande:

Jag färgar mina själv men har plockat/trådat dem på salong. Varför måste de färgas på salongen bara för att de plockas?
    För att det är enkelt, jag gillar stunden som sagt när man får vara i spamiljön, och de är så duktiga på att få rätt färg till mig som är så ljus.
Svar på tråden Vaxa ögonbrynen? dåligt eller bra? skillnad? Värt?