• sarsparis

Varför kan jag inte genomföra betalning på Spotify helt plötsligt?

Jag blir snart tokig, skaffade spotigy premium för över en månad sen, det var inga problem att betala. Någon ny betalning gjordes aldrig när den första månaden var slut av någon anledning som jag inte vet varför, försöker göra en betalning och den säger att jag ska uppge password, men vilket? Det jag loggar in med funkar inte. Jag blir tokig snart!!!!

Mitt kontokort är öppet för internetköp i utlandet, så där kan inte problemet vara.  

• Svar på tråden Varför kan jag inte genomföra betalning på Spotify helt plötsligt?
  • sportpappa

Vad står det mer för info när du ska ange ditt lösenord? Står det kanske Verified by Visa eller MasterCard SecureCode? Då har du aktiverat en extratjänst för ditt kort där du ska ange det lösenordet du angav när du aktiverade tjänsten. Logga in på din internetbank och kolla hur det funkar.

Här kan du läsa lite om det hos Swedbank:
    http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/saker-handel-med-kort/verified-by-visa-mastercard-securecode/index.htm 

• sarsparis

När jag klickar i Spotify premium står följande: For security reasons, you must enter your password to complete the payment. Se slår jag in mitt password och upp kommer Sorry, wrong password.

Svar på tråden Varför kan jag inte genomföra betalning på Spotify helt plötsligt?