Anonym (Journalen) skrev 2012-02-28 22:04:27 följande:
Ja, det finns något i den som inte stämmer. Något jag inte vill någon ska läsa om. Då denna sköterska från BVC vet om det, så har det varit ok. Men i min värld så snackar all personal om allt och alla jag litar inte på någon INTE någon ALLS i denna värld. Därav vill jag inte den ska överföras. Visst vet jag om att det är viktigt att veta vad för vaccin som tagits mm...
Nej, inte alls om vården. Klart varje barn växer i sin egna takt, det är bara en statistik dem går efter med de kurvor som är baserade på snitt längd och snitt vikt för en 8 åring eller 12 åring.
Nej, alla barn växer inte som de ska! Olika matintoleranser, tillväxthämningar, hormonrubbningar, psykiska problem kan ge olika slags påverkan på tillväxten som man som utbildad kan läsa av på tillväxtkurvorna. För att få en bra bild behövs flera mätningar, allra bäst är om man kan se hela tillväxtkurvan från födseln. Att kalla det bara statistik är naivt.
Och som tidigare nämnt försvåras vaccineringen av ditt barn också.
Kan inte du försöka med hjälp av BVC och socialstyrelsen få delar av journalen korrigerad, eller lägga till en kommentar om att vad som är felaktigt i journalen? Tyvärr har du genom att inte godkänna överflytt av journalen från BVC till skolan redan öppnat skolhälsovårdens ögon på dig och ditt barn. De kommer att hålla extra koll på er from nu. Det bästa hade varit att prata med BVC-sköterskan och skolsköterskan om det som du anser vara felaktigt i journalen.