• Anonym (längtar)

lämnade ex för 3 år sen, ångrar mig nu, han har en ny, hur gör jag?

Lämnade min man efter 20 år och 3 barn. Vi hade kommunikationsproblem. Men när han ville lösa allt o blev desperat så hade jag till sist bestämt mig o var oresonlig o vägrade möta honom i det....I 3 år har jag varit nöjd o utvecklats o blivit självständig. Inser nu att jag varit omogen o allt var inte hans fel. Har haft flera förhållanden o blivit besviken o tröttnat o saknar nu mitt ex...
    Vi har en väldigt bra relation, allt fungerar bra på ett neutralt o respektfullt sätt. Jag har väl inte alltid visat honom respekt tidigare....
    Jag smsa honom för ett tag sen att jag inte är arg längre, att jag också tar på mig skuld för skilsmässan o att han är en bra pappa, han svarade med ett fint sms tillbaka. 
    För ngr dagar sen smsa jag att jag vill träffa honom o att jag saknar honom...han svarade att tycker om mig men att han träffar en tjej på distans som passar honom perfekt och att han hoppas på dem på sikt.

Jag smsa "grattis" till honom....men "såg" honom sen på 2 dejtingsidor...Jag fick nytt hopp o skickade nya sms om det, han skrev att han var passiv medlem o kollar ibland;)
    Jag skrev lite skämtsamt att om han skulle träffa mig skulle han inte ha behov av dejtingsidorna!! Han svarade inte!! Han är det supertrogna typen...
    Jag vet att han tycker jag är attraktiv o har sett hans blickar ibland....
    Vad tror ni, är jag i en bra relation tittar jag inte på dejtingsidor....har jag en chans!!???

• Svar på tråden lämnade ex för 3 år sen, ångrar mig nu, han har en ny, hur gör jag?
  • Cubix
    Anonym (längtar) skrev 2012-02-28 22:21:37 följande:
    Vi har en väldigt bra relation, allt fungerar bra på ett neutralt o respektfullt sätt. Jag har väl inte alltid visat honom respekt tidigare....
    Jag har en bra relation till mitt ex nu , han är en bra pappa vi älskar varandra som föräldrar till vår dotter, men thats it. Jag kan se sidor hos honom nu jag saknade då vi var ett par.

Jag tror att det kanske är så att ni funkar bättre nu, då ni inte har förhålande-krav på varandra, men att han undviker att svara på dina sms kanke är ett tecken på att han inte tänker som du.
    hans blickar kanske är fyllda av åtrå ibland då ni delat många år tillsamans.

du får väl avvakta och se vad som händer.
  • Anonym (längtar)

Jo jag vet, jag måste bara vänta o se tiden an....men det är jobbigt..jag är så sugen på honom o drömmer om ett hett möte....men han kanske bara vill vara snäll o kanske inte alls är intresserad...men jag har svårt att tro det...känns lite tungt...
    Men jag kanske bara är desperat för jag inte hittat ngn bättre....vad vet jag:( 

• Baloo81

Jag tycker du ska låta honom vara. Om han intresserad av dig så skulle han satsa men nu vill han satsa med den nya så tycker jag att du ska låta dom vara.

• Zawina

Om han har gått vidare får du kanske bita i det sura äpplet och gå vidare du med. Tycker inte att du borde försöka splittra dem. Om det skulle ta slut på naturlig väg för dem så kan du ju se vad han känner för då.

• Anonym (Myggan)

Tycker du ska backa.

du valde att lämna, nu har han gått vidare och det borde du med. Skulle det vara så att han får intresse för dig så kommer han ju kontakta dig då du visat ditt. Men jag tolkar det som att han vill försöka med sin nya och då bör inte du lägga dig i.

Jobba vidare med dig själv, gå vidare.

• Anonym (längtar)

Jo( C och A) Jag känner att jag är sugen honom , hans sexiga kropp o personlighet, kanske inbillar mig att allt skulle bli så bra nu.....inte för att få ihop familjen konstigt nog även om jag förstås ser det som en bonus, fungerar så bra med barnen nu. Skulle vilja dejta honom i smyg o bli kär igen, bygga upp ngt nytt...

Men jag vet att jag är en egoistisk skitstöver som stolpar in i hans liv nu plötsligt, är kanske van att få som jag vill;)  Jag MÅSTE backa o se om han kommer till mig frivilligt....både tror och tror inte....
    Vet inte om jag ska fortsätta dejta eller vänta på honom på obestämd tid  o visa att jag menar allvar...men jag kanske bara är patetisk!!

• Binegar

Kan det kanske vara så att du gärna vill ha honom just nu. Men sen när du väl fått honom, så kanske det inte är lika intressant längre? Du kanske saknar det ni hade, eller du kanske saknar just de åren i ditt liv, men det kanske inte är just honom du saknar. Känns lite så eftersom du haft andra som du inte har trivts ihop med på samma sätt som med detta exet och därför vill tillbaka till det som fungerade bäst & det du "känner till".

• C och A

:)
    det e  ju inte fel att vilja ha sex
    men som Binegar skriver det kan vara just för stunden.
    kanske ska hitta en annan lekkamrat 

• Anonym (längtar)

Jag vet ju inte om det skulle funka eller om samma problem skulle uppstå igen och allt bara blir traumatiskt för barnen,jag tror att jag är en annan nu och att allt skulle bli bättre men jag vet ju inte....men jag skulle inte ha kontaktat honom om jag visste att han hade en relation, den verkar vara ganska sällsynt och sval, barnen har inte träffat henne. Hon är visst nyskild o de har tydligen vänsterprasslat innan hennes brytning, är lite förvånad att mitt ex vill va med henne på det sättet, lite olikt honom...

• Anonym (längtar)

Jag kanske ska söka upp en annan leKKamrat;)) Men träffar mest mesar eller svartsjuka typer,,,jag vill ha en riktig man...

• Anonym (längtar)

Nä jag vill ju inte bara ha en KK förstås även om sex är jätteviktigt;))

• C och A
    Anonym (längtar) skrev 2012-02-28 23:19:28 följande:
    Nä jag vill ju inte bara ha en KK förstås även om sex är jätteviktigt;))
    Håller med om sexet
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (längtar) skrev 2012-02-28 23:16:23 följande:

Jag vet ju inte om det skulle funka eller om samma problem skulle uppstå igen och allt bara blir traumatiskt för barnen,jag tror att jag är en annan nu och att allt skulle bli bättre men jag vet ju inte....men jag skulle inte ha kontaktat honom om jag visste att han hade en relation, den verkar vara ganska sällsynt och sval, barnen har inte träffat henne. Hon är visst nyskild o de har tydligen vänsterprasslat innan hennes brytning, är lite förvånad att mitt ex vill va med henne på det sättet, lite olikt honom...

Hur gick det med detta?
  • Anonym (A)
    Baloo81 skrev 2012-02-28 22:47:51 följande:
    Jag tycker du ska låta honom vara. Om han intresserad av dig så skulle han satsa men nu vill han satsa med den nya så tycker jag att du ska låta dom vara.
    Tycker jag också att du ska lämna.
Svar på tråden lämnade ex för 3 år sen, ångrar mig nu, han har en ny, hur gör jag?