• Anonym (Pan)

Personlig assistent 90% vaken natt! Lön?

Okej, nu är det såhär att jag har fått jobb som personlig assistent.
    Jag har ännu inte fått veta hur mycket jag kommer att få i lön men nyfiken som jag är kan jag inte vänta..

Jag ska alltså jobba vaken natt, 90%
    Alltså 3 nätter i vecka på ett privat företag.

Är det någon som har den minsta aning om vad lönen kanske på ett ungefär kommer att ligga på?
    Känner verkligen att jag har noll koll..

• Svar på tråden Personlig assistent 90% vaken natt! Lön?
  • bdknapp

Det kommer ju bero helt på vad din timlön kommer hamna på och hur ob-tillägen ser ut? Svårt att räkna ut när man inte vet ;)

• Anonym (Pan)
    bdknapp skrev 2012-02-29 05:16:09 följande:
    Det kommer ju bero helt på vad din timlön kommer hamna på och hur ob-tillägen ser ut? Svårt att räkna ut när man inte vet ;)
    Problemet är ju att jag inte riktigt vet..
    Jag har 106:- i timlön för tillfället (jobb inom kommunen) men chefen på det nya stället sa att jag iaf kommer få mer hos dom.
    Så det är typ det jag vet, mer än 106:- i timmen men ob har jag inte direkt någon koll på..
  • bdknapp

Och problemet är att det är omöjligt att veta eftersom det är extrema löneskillnader mellan privata assistansbolag. Jag hoppas du får en bra lön utifrån dina erfarenheter och vad ditt jobb kommer att innebära med din brukare :) det är mycket individuellt!

• magplask

Nu hade jag månadslön och hade 92,5%, kommunalt anställd, men jag fick nog ut mellan 14 och 15 tusen efter skatt beroende på ob tillägget.

• Anonym (bolag?)

Beror lite på vem som är arbetsgivare också? Får man fråga vilka det är?

Svar på tråden Personlig assistent 90% vaken natt! Lön?