• Anonym
    Äldre 29 Feb 10:08
    11909 visningar
    16 svar
    16
    11909

    Misslyckad abort!

    Jag gjorde en medicinsk abort för en månad sen, var i v.8. Blödde ganska mycket, men efteråt blödde jag knappt en vecka. Fick sen konstiga flytningar och ont i magen. Två veckor efter aborten såg man då att det var rester kvar, 18 mm. Fick cytotec igen för att göra om allt. Inget blod alls kom, så fick skrapas efter en vecka. Så för en vecka sen skrapades jag. Igår var jag på återbesök, har fortfarande ont i magen så dom gjorde ett vul, och det är fortfarande rester kvar! 10 mm! Jag ville bara dö när läkaren sa det. När jag skrapades för en vecka sen så var det min 3;e skrapning (har gjort två aborter tidigare). Läkaren sa ordagrant till mig "du är ung, och vill ha barn i framtiden, och då ska vi inte utsätta dig för en till skrapning" så jag fick mer cytotec, som hittills, efter två omgångar inte har hjälpt.. Jag är så jävla ledsen och rädd :( hon måste ju menar något med det hon sa.. Är det alltså en risk för mig att skrapas igen? Är det vanligt att en abort misslyckas såhär? :(

  • Svar på tråden Misslyckad abort!
  • rundar­ingar
    Äldre 29 Feb 10:27
    #1

    Puffar

  • rundar­ingar
    Äldre 29 Feb 10:58
    #2

    Ingen??

  • Anonym
    Äldre 29 Feb 11:01
    #3

    Jag har hört att det kan misslyckas, dock inte så ofta. Men inte har jag hört nån som har varit med om det du har varit med om :/
    Jag gjorde abort med tabletter, det gick jätte bra. Blödde mycket och fick ur mig allt!

    Hoppas det ordnar sig för dig!!

  • rundar­ingar
    Äldre 29 Feb 11:34
    #11

    Jag tänker inte försvara mig, för varför jag gjort abort hör inte hit. Ena gången var det allvarliga fel på barnet som gjorde art jag var tvungen att avbryta. Ena gången var jag 14 år.

    Jag äter p-piller och har gjort det varje gång (olika sorter). Nu har jag satt in p-stav

  • Äldre 29 Feb 13:41
    #13
    App app app!

    Tråden ligger i Känsliga Rummet- Abort!
    Abort ur ett moraliskt perspektiv får ni diskutera i den allmänna forumdelen!
    Tråden kommer att rensas!
    /Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Äldre 29 Feb 14:29
    #7

    jag gjorde en medicinsk abort för några år sedan. på sjukhuset och fick åka hem efter några timmar.

    blödde och blödde. efter ca 3 månader blödde det fortfarande och då började det komma stora klumpar helt plötsligt och gjorde ont. fick åka in akut, visade sig att fostret inte hade försvunnit, och inte heller dött till att börja med utan det tog ytterligare ca en v. enligt beräkningarna.

    fick skrapas och sen åka hem så var det klart. men ja en abort kan misslyckas tyvärr

  • Äldre 29 Feb 14:30
    #8

    sen vad gäller skrapningar, de är inte så farligt längre som det var tidigare. det är ju såklart inte bra för kroppen, men oftast ingen fara att göra det.
    jag var helt säker på att jag inte skulle kunna få barn efter den aborten jag gjorde, men jag blev oplanerat gravid igen och fick till och med tvillingar =)

  • Anonym (ledsa­mt)
    Äldre 29 Feb 16:59
    #8

    Tycker att det verkar konstigt att du inte fick bli skrapad då de såg att där fanns kvar av fostret efter att du gjort en medicinisk abort!! Jag har själv gjort en medicinisk abort för 2 månader sedan. 

  • Anonym
    Äldre 29 Feb 17:08
    #9

    Jag hörde på gyn sist jag var dit att de ibland skrapar för mycket och orsakar skador på så sätt. Om de tar bort för mycket, så går inte det att få tillbaka och det kan då bli svårare att bli gravid. Kanske nåt sånt de tänker på?

  • Anonym
    Äldre 29 Feb 18:12
    #10

    Hur pass ont har du nu när det visat sig vara rester kvar?
    Misstänker att jag också har rester kvar, gjorde min medicinska abort för 1 månad sen.
    Jag har inte jätteont, men det drar lite i äggstockarna ibland.

  • rundar­ingar
    Äldre 2 Mar 07:57
    #11

    Puffar

  • Anonym
    Äldre 2 Mar 12:54
    #12

    Jag skriver mitt svar igen eftersom jag inte vet om du läste det..?

    Jag hörde på gyn sist jag var dit att de ibland skrapar för mycket och orsakar skador på så sätt. Om de tar bort för mycket, så går inte det att få tillbaka och det kan då bli svårare att bli gravid. Kanske nåt sånt de tänker på?

  • rundar­ingar
    Äldre 3 Mar 12:10
    #13
    Anonym skrev 2012-03-02 12:54:02 följande:
    Jag skriver mitt svar igen eftersom jag inte vet om du läste det..?

    Jag hörde på gyn sist jag var dit att de ibland skrapar för mycket och orsakar skador på så sätt. Om de tar bort för mycket, så går inte det att få tillbaka och det kan då bli svårare att bli gravid. Kanske nåt sånt de tänker på?
    Ja..

    Jag tog cytotec igår, och inte en droppe blod kom..

    Så antar att det blir skrapning, igen.  
  • Anonym
    Äldre 3 Mar 12:13
    #14

    2 nära vänner till mig har varit med om detta att de har varit tvungna att åka och skrapa 2 ggr efter medicinsk abort....

  • Äldre 28 Oct 19:28
    #15

    Andvänd inte abort som ett preventivmedel. Andvänd kondom eller gå på p piller. Väx upp och ta ansvar för ditt sexliv

  • Anonym (Lilla fröken fräken­)
    Äldre 28 Oct 19:31
    #16

    Andvänd inte abort som en preventiv medel andvänd p piller det är oansvarig att bara ta abort om man blir gravid. Du måste kunna ta ansvar för ditt sexliv

Svar på tråden Misslyckad abort!