• Irrbloss

Byxor under graviditeten?

Hej!
    Ja, jag undrar vad ni har för byxor på er? Jag är bara i v7 men tycker det är väldigt obehagligt att ha jeans på mig då det spänner över magen...så det blir mysbrallor för hela slanten:p Vilket kan bli rätt tråkigt om man vill göra sig lite fin. Så, har ni något tips? Hur är det att ha gravidbyxor såhär tidigt? Har/hade ni det? 

Tacksam för svar:) 

• Svar på tråden Byxor under graviditeten?
  • Eleonor01

Leggings m kjol eller långa tröjor/cardigans å kjol m strumpbyxor hade jag från v 10 tror jag. Funkade kanon. När jag i te hade nån mage i början så va det inte skönt att ha mammajeans. Kändes som om de skulle åka ner hela tiden.

• Whitetrash86

jag var väldigt svullen ibörjan av min senaste graviditet och var tvungen att ha gravid byxor på mig... annars finns ju valet att köpa ett par byxor i större storlek. Dock tycker jag att det kasta pengar i sjön. Obestämd

• LillyLo

Jag älskar gravidbyxor, för som du säger så är det inte skönt att behöva knäppa upp byxorna så fort man sätter sig ner!

Jag började använda gravidbyxor i vecka 11 med första och i vecka 5 med andra barnet.

Lycka till.::)

• Irrbloss

Ja, tycker med det borde kännas som att de ska åka ner när man inte har någon mage ännu:p Tycker bara att det liksom trycker för mycket på magen efter ett tag med tex jeans eller "fin" byxor. Jag kan ha mina kläder jag har nu storleksmässigt men inte över magen...jobbigt det där...

• seandra82

jag har gravidbyxor å e i v 33 de sitter bra men avskyr å dra upp den extra delen under tuttarna känner mig som en gammal kärring då . så jag viker det dubbelt känns mer bekvämt . köpt byxorna på hm annars finns bra gravidbyxor på
    ellos.se
    nelly.se
    bonprix.se  

• Marlin16

Jag började runt v.11 med gravidbyxor och har haft det uteslutande sånär som på ett par mjukisbyxor som är stora.
    Älskar PoP kläder, speciellt de som har hög mudd, skönare tycker jag!
    Mina allra mesta favoriter är deras tights, dom funkar alla dagar hur spänd magen än är. Nu är jag i v.37 och tightsen är typ utnötta och jeansen från PoP har fått ligga på hyllan, inte mjuka nog längre tyvärr.
    Provade HMs men tyckte inte alls om passformen!
    I förra veckan hittade jag ett bar bommullsbyxor på Lindex som funka! Det var mörkblåa "vanliga" byxor i strl xl. Dragkedja i ryggen och mjuka o strectchiga nog trots min stora mage, super när man vill ha annat än mjukisar eller tights!!
    Hemma är favoriten ett par haremsbyxor (som jag eg ogillar-a lot!) men dom är enormt mjuka o töjbara. Dom, mina Lindexbyxor och tightsen från PoP lever jag i numera!!
    Våga ha sköna mammabyxor, det är vidrigt med osköna trånga "vanliga"!

• Atamon

Har vanliga byxor med stretch, "finbyxor" och leggings och kjol och det fungerar bra, får inte ont i magen eller så. Har en rejäl mage och är väl inte smal i övrigt heller iofs, kan t ex inte köpa H&Ms mammakläder då de är för små, men kläder från större storlekar fungerar bra

• Akvileja

Jag satte ett gummiband i mina byxors knapphål, sen virade jag gummibandet runt knappen. Funkade halva graviditeten, sen blev det mammabyxor Brukade vika ner den där breda mudden som ska sitta över magen, tyckte inte att den behövdes förrän de två sista månaderna.

• Blondina

tycker inte att gravidbyxor funkar för mig. De är så hårda i linningen och trycker under magen. Har använt mina vanliga byxor hela grav båda gångerna. Stretsch-jeans med hel linning som jag har under magen. Funkar hur bra som helst, och man känner sig fin.

• Marlin16

Blondina; just det du skriver om hård linning kände jag inte förräns i v.30 ca, men det är oskönt-verkligen! Nu kan jag inte ha mina PoP byxor som ändå har varit supersköna i 20veckor!
    Oavsett vilka byxor man köper så blir det mer och mer avgörande allt eftersom magen växer.

• Irrbloss

Tack för alla svar:) Jag har kollat inne på bonprix sida och där fanns rätt mycket fint:) Jag får helt enkelt köpa lite byxor och se vilka som är mest bekväma och fina att ha på sig...men tack igen för alla tips:) <3

• babyväntar

Treggings från vero moda 199kr super bra, men börjar få mer mage nu så det blir mammabyxor :)

• Marlin16

Piggar upp tråden igen..

Jag köpte i slutet av graviditeten ett par "vanliga" byxor från Lindex.
    dom är av stretchigt bommullstyg och funkar även med stoor mage som jag hade..
    Nu har jag fått min dotter men byxorna är bra fortfarande speciellt eftersom jag blev snittad ocg byxorna är så mjuka och höga i midjan.
    De är av Lindex eget märke, har dragkedja i sidan och finns i olika färger, beige, mblå, svart, och ljus o mörkare jeansfärg.
    rekommenderas!! 

Svar på tråden Byxor under graviditeten?