• 12324765767

    Vi som börjar med PERGOTIME i Mars 2012

    Hej på er!

    24 år gammal och skall den 4:e mars påbörja min första kur pergotime. Enkel sådan. Jag blev konstaterad mild PCO i december. Jag har mens av mig själv, men förmodligen uteblivna ägglossningar. Jag är otroligt optimistisk och förväntansfull på kommande behandling.

    Här tänkte jag ialla fall att vi som startar (eller fortsätter) med pergotimen under MARS 2012 kan samlas och följas åt.

    Är ni fler där ute? Glad      


    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • Svar på tråden Vi som börjar med PERGOTIME i Mars 2012
  • 12324765767
    CookieKaka skrev 2012-02-29 16:43:01 följande:
    Jag är 30år och påbörjar min första enkelkur den 3/3.
    Håller alla tummar och tår att det fungerar Glad 
    Åh vad roligt! Då får vi följas åt! =) Jag börjar dagen efter dig!
    Skall du på något VUL och isf när? =) 
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • CookieKaka

    Ja, jag ska på VUl den 8/3. Du då?

    Jag har PCOS och ingen egen ÄL samt att mannen har "sämre en normalt" som resultat på hans spermaprov.
    Men vi hoppas ju ändå att det ska fixa sig  nu!

    Ska du på VUL? 

  • 12324765767
    CookieKaka skrev 2012-02-29 16:50:56 följande:
    Ja, jag ska på VUl den 8/3. Du då?

    Jag har PCOS och ingen egen ÄL samt att mannen har "sämre en normalt" som resultat på hans spermaprov.
    Men vi hoppas ju ändå att det ska fixa sig  nu!

    Ska du på VUL? 
    Ja, tyvärr är min gynekolog borta på dag 11-13 i min cykel, som jag skulle gjort VUL på egentligne. Men hon ville ändå träffa mig på dag 16, så vi sexar väl på och hoppas att hon ser något den 15 mars =)

    Min sambo fick väldigt bra resultat på sitt spermaprov, och jag har "endast" mild PCO. Jag var på VUL i februari och hon såg en äggblåsa på 11mm då. Men det tog sig ju inte denna månad ändå tyvärr. Jag fick dessutom positivt utslag på ÄL-testerna i över en vecka, så något var ju väldigt knasigt.

    Längtar tills på söndag..   
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • 12324765767

    Fler? =)


    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • JM S

    Jag tog mina första primolut nor idag... så om ett par veckor lär jag börja med pergon... 
    Får jag vara med? ;) 

  • 12324765767
    JM S skrev 2012-03-01 17:29:26 följande:
    Jag tog mina första primolut nor idag... så om ett par veckor lär jag börja med pergon... 
    Får jag vara med? ;) 
    KLART du får vara med :D Primolut? Vad innebär det? För att få igång mensen eller? =)

    Hur ofta har ni mens? Regelbunden, oregelbunden o.s.v.? Själv är jag väldigt oregelbunden och mina 4 senaste cykler har varit 98 dagar, 47 dagar, 46 dagar och 35 dagar :)
    Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • Kärlekens gåva
    Nicholeski skrev 2012-02-29 13:18:01 följande:
    Hej på er!

    24 år gammal och skall den 4:e mars påbörja min första kur pergotime. Enkel sådan. Jag blev konstaterad mild PCO i december. Jag har mens av mig själv, men förmodligen uteblivna ägglossningar. Jag är otroligt optimistisk och förväntansfull på kommande behandling.

    Här tänkte jag ialla fall att vi som startar (eller fortsätter) med pergotimen under MARS 2012 kan samlas och följas åt.

    Är ni fler där ute? Glad      
    Vad är pergotime för spruta? är det samma som gonal?
  • JM S

    Ja, det är för att få igång mensen (kan även användas för att skjuta upp mensen tillfälligt).
    Jag har väldigt oregelbunden mens, i genomsnitt har det gått 2,5år mellan varje blödning (förutom de jag framkallat med akut p-piller eller vanliga p-piller)... Det senaste året har det dock "hoppat" till och jag har haft hela två blödningar sedan i juli... Fortfarande inte tillnärmelsevis tillförlitligt eller bra, och någon ägglossning är det visst inte tal om...

    Vi har försökt få barn i snart fem år, och var på första utredningsbesöket i höstas. Karln hade inte helt ok värden på spermaprovet då, så vi fick vänta några månader och göra om det nu i veckan - då var det helt klart godkänt, så han var nog bara i dålig form första gången. ;)
    Jag har dock "troligen PCO", då jag som sagt har världens mest oregelbundna mens samt ingen ägglossning men finfina "början till blåsor" enligt flera BM. Dessutom har jag kraftig hårväxt och väldigt svårt att gå ner i vikt , vilket också kan vara symtm på PCO. 

  • Zaida87

    Hej jag hoppas in här också:) Nicholeski, har för mig att vi varit i samma tråd tidigare? eller har jag bara läst ngn tråd med dig, ja, hursomhelst :)

    Jag ska starta min 3dje pergotimekur inom några dagar, har BIM idag, men ingen mens ännu, men den kommer nog närsomhelst, som vaanligt.

    Har tagit en enkelkur, och en dubbelkur. Vid enkelkuren fick jag ingen ÄL, men med dubbel så visade d sig via blodprov att jag haft ÄL. Dock inget plus på stickan ändå=/

    Jag fick konstaterat att jag har PCOS i oktober, i november tog jag enkel och i januari dubbel. Och nu i mars blir det dubbel igen alltså. Enligt min gyn.läkare får jag bara ta pergon varannan månad. Jag verkar vara ensam om det rådet? Vad jag läst i andra trådar så verkar alla ta  varje månad... Konstigt att läkare ger olika rekomenderingar...

Svar på tråden Vi som börjar med PERGOTIME i Mars 2012